8 april 2011

Trevlig Helg---Have a nice weekend


Nu har Ipomoea " Milky Way" Blomman för dagen  fått flera knoppar.
Jag satte fröna lite för tidigt så det har varit lite knepigt att hålla ordning på plantan för det växer ganska fort. Den har fått stå kallt i uterummet för att inte bli så lång men nu har det blivit varmare där så den växer ganska snabbt och har fått knoppar.
***
Jag planterade ner den i krukan där den skall vara i sommar.
***
Den övervintrande silvernjurvindan och oxalisen (den har ochså knoppar) har ochså varit i krukan sedan i fjol och växer riktigt bra.

***
Mitt bidrag till Blommig Fredag temat är Eye Candy.
***
Jag hoppas att ni alla får en riktigt fin vårhelg.


Vårkramar i massor

Gunilla

27 kommentarer :

  1. Trevligt när det knoppas :)
    Tänk att Silvernjurvindan överlevt vintern, hmmm..kanske jag borde ha testat det också!
    Trevlig helg!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Det blir fint när den börjar blomma.
    Trevlig Helg/Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Visst är det väl härligt när allt börjar knoppas och vakna till liv igen !
    Ha en underbar helg, kramis

    SvaraRadera
  4. Men så roligt! Blommor!! härligt!

    Och att silvernjurvindan övervintrat det visste jag inte att det gick. Jag som hade så många fina i höstas hm...

    Trevlig Helg!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hejsan svejsan..blomman fördagen fröna ligger i sitt kaffefilter iväntan på sådd..har inte testat att dra upp dom iförväg..för som du skriver..dom växer fort..ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. Ha en fin helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Så kul med knoppar! Och så tidigt! Blomman för dagen är ju så fin!
    Det måste se fint ut om den blommar där, med snön utanför...
    Ha en skön helg i vårsolen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Vad härligt med knoppar då blommar dom när våren är här som inte är så långt bort får vi hoppas.

    Ha en underbar helg!

    Kram Magdalena

    SvaraRadera
  9. Kul då det knoppas och man lyckats med frösådder.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  10. Då får vi hoppas på gynnsamt väder så de kan få komma ut och växa snart....
    Ha det gott ;)

    SvaraRadera
  11. Ett år hade jag satt blomman för dagen och den hade lyckats nästla sig in i persiennen. Jag valda att ta ner persiennen istället för att klippa blomman...

    SvaraRadera
  12. En vakker vårhelg til deg også Gunilla!
    Klem!

    SvaraRadera
  13. Visst är det härligt när det man övervintrat börjar komma till 'liv' igen. Måste nog också försöka övervintra silvernjurvinda, hur gjorde du?
    Ha en skön helg/Stina

    SvaraRadera
  14. Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  15. Javisst...knoppar inger hopp! Letar knoppar var dag i trädgården...som en skattlek.
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  16. Härligt när allt vaknar till liv igen efter den långa vintern! Så mycket härligt vi har framför oss!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  17. I wish you a wonderful gardening season!

    SvaraRadera
  18. blommanfördagen inomhus :) häftigt Kram Suss

    SvaraRadera
  19. Hejsan

    Så vackert!!
    Önskar dig en trevlig helg
    Krammiz
    Sussi

    SvaraRadera
  20. Gokväll på dej Gunilla, så du har oxå satt dina blomman för dagen tidigt, Mina växer oxå som bara den. Får og t och plantera om den i de krukor där de sedan ska stå i sommar... vad härligt det låter, hör du... Trevlig helg på dig...

    SvaraRadera
  21. Blomman för dagen brukar jag ha i köksfönstret. Tycker om den snabbväxande blomman.

    Ha en fin helg du också!

    SvaraRadera
  22. Gunilla, vilken otroligt tur du har...du vann denna gången också ! Grattis ! Jag skickar halsbandet på måndag :)
    Sol och klarblå himmel, vilken helg det verkar bli !
    Kram

    SvaraRadera
  23. Blomman för dagen hade jag helt glömt bort. kan jag kanske så den inne nu?
    en sommar hade jag den i stora sidofönstret (vindskydd) på altanen, och den blommade så rikligt långt in i september.
    Här skiner solen, snön är borta,Blir en prom genom hamnen tror jag. Men jag får hålli i hatten, för det blåser ordentligt.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  24. Även jag har glömt bort Blomman för dagen, den måste jag skaffa så barnen får se.
    Jag håller med de övriga om att det är en härlig tid när det som övervintrat börjar väckas till liv igen.

    SvaraRadera
  25. Blomman för dagen har du lyckats bra med.
    Själv har jag svårt att hålla liv i växter som skall sås inomhus. Lättare med perenner som ja bara kan ställa ut.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62