26 maj 2011

Försommar

Så här långt har försommaren kommit här hos oss.
Syrenerna har knoppar.


Blåtryn har börjat blomma så än har inte sommaren kommit på riktigt. Bilderna har jag tagit idag.

                                              *****
Jag är inne och hälsar på hos er men jag kan inte kommentera på bloggarna och det har varit så nu ett tag. Jag ser att det har drabbat flera bloggare. Hoppas att det rättar till sig snart.

                                                *****

Här har vi varannandagsväder , regn ,blåst och lite sol emellanåt men ingen värme.

                                               *****

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.
Kram till er alla goa vänner.

Gunilla

16 kommentarer :

  1. Vad härligt ni har det, hela syrenblomningen ligger framför er. Här har syrenerna snart blommat över tyvärr. Blåtryt har helt blommat över. Nu har vi piontid och snart även rostid. :)

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Ååh då har du syréntiden framför dig, härligt. Det är så vackert.

    Beträffande kommenterandet, jag fick det här rådet av Ett rött monogram:

    "Angående kommentarer, kolla om du har rutan: fortsätt vara ingoggad ikryssad under där du loggar in. Ta bort det krysset, det gjorde jag och nu funkar det".

    Funkar bra för mig, i alla fall hittills.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med syren! Här blommar det för fullt och doftar så gott på kvällen.

    SvaraRadera
  4. Nu äntligen går det att kommentera.
    En vit eller lila syrenbuske, visst är de vackra. Här blommar de för fullt.
    Jag kom just hem från ha gått halvmil-spåret. Vilken härlig dag det är.
    Nu ska jag iväg och köpa kryddor att sätta på balkongen. Den här dagen blir nog ett blogg-inlägg ikväll. Nu satte jag mig vid datorn för att kolla om det gick att kommentera.
    Åter ut i solskenet.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Hej Gunilla!

    Visst är det härligt med syrener och i år är det massor! Läste någonstans att det är gott att göra saft på blommorna som med fläder kanske man skulle ta att prova! Du jag har ny adress
    och du är ju en av mina följare:
    http://hallplats-ahus.blogspot.com/

    Kanske har du mig bland bloggar du besöker skulle du då vilja ändra adressen ifall någon annan skulle vilja hitta mig. Jag kan inte heller kommentera bara genom att kryssa i anonym. Så får man hoppas på att alla känner apan

    SvaraRadera
  6. Här i Piteå så börjar häggen precis sin blomning. Syrenens härliga blommor har vi fortfarande framför oss.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Hej Gunilla!
    Om det kan vara en tröst så är våra syrener också bara i knoppstadiet. Alla bor inte i Skåne även om trädgårdstidningarna ofta glömmer bort det!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Syriner er vakkert, og mine har også kommet så langt. Men, nå vil jeg gjerne ha litt varme også:)

    SvaraRadera
  9. Visst är det en underbar tid, älskar syrener och liljekonvaljer !
    Kram

    SvaraRadera
  10. Växlande väder här också, önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det är en vidunderlig tid. Jag njuter varje blomma nu- synd att det är så kallt här bara o så blåser det. Jag vill ha lugn o gott så jag kan ligga bland blommorna o bara njuta!!
    Kram Ninne
    Jag är såå glad för nu kan jag komment. Ds

    SvaraRadera
  12. ja vi har också kallt, och blåsigt, Nu vill jag ha värme och sol:) såg att häggen blommade på min tomt idag och att syreenen står i knopp... någon vecka tidigar i år fast jag kan ju inte tycka att det ska växa nått i den kyla.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  13. Då kanske ni lyckas med att ha syrener till skolavslutningen - det kan vi inte här, dom kommer att vara överblommade!
    Här är också kallt och blåsigt och regn från och till! jag skulle behöva klippa gräset, men det går inte, det är för vått!
    ha en skön helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  14. I Sundsvall blommar syrenerna. men hos mig är de ännu bara i knopp! Det är en underbar tid just nu! Önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  15. Härligt att ha syréntiden framför sej. De doftar så gott.
    Här har vi också varannandags väder.
    Önskar dej en skön helg.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  16. Hej Gunilla
    Så underbara bilder......
    Hoppas allt e väl
    å missa inte

    M
    O
    R
    S
    D
    A
    G
    S
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62