20 maj 2011

I ett tidigare inlägg så visade sig knoppen av hundtandsliljan.
Erythronium dens-cains "Moerhemii"
Nu har den slagit ut och så här fin blev den.
Tänk vilka underverk vi har i våra trädgårdar och vilka skapelser som visar sig när växterna trivs.

*****

Jag vill tacka er alla för era trevliga kommentarer.
Jag blir så glad för minsta ord ni skriver.

*****


I helgen  har vi  Dagsverket ute på sommarstugeområdet.
Det görs två gånger per år för att hålla området i ordning.
Slyröjning, räfsning och kanske bränning av rishögar om vädret tilllåter. Alla gör en insats efter förmåga.
Men lite trädgårdsarbete hinner jag nog med ochså:o))

*****

Ha en riktigt skön helg

Kram/Gunilla

20 kommentarer :

  1. Den måste nog införskaffas, hundtandliljan , den är såå fin!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Nämen, så fantastisk den blev :)
    Önskar jag hade haft lite gröna fingrar....
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin hon är hundtandsliljan.
    Enkel och vacker.
    Håller tummarna för att du hinner med lite trädgårdsarbete också.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker liten växt, måste nog skaffa en sån.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  5. Så vacker blomma och trevligt namn!
    God helg!

    SvaraRadera
  6. Så vakker den er! Tenk, vakre blader og så kommer de flotte blomstene:)

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker liten hundtandlilja är dom härdiga här skulle vara roligt att ha en i rabbaten.

    Ha en underbar helg. Stor kram till er båda.

    SvaraRadera
  8. Oj vilken spännande blomma den där hundtandliljan är :) Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Vackert! Imorgon blir det trädgårdsdags för mig, en perfekt sysselsättning på en lördag.

    SvaraRadera
  10. Ha en fantastisk helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Det verkar vara många, som tänker skaffa en hundtandlilja! Vilken genomslagskraft en blogg kan ha! Det är fantastiskt!
    Ha en fin helg och hoppas att du hinner litet i din egen trädgård också!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Ha en skön helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  13. Så underbar den är, din Hundtandlilja. Jag måste nog försöka med denna skönhet någon fler gång. Mitt förra och första försök gick åt pipsvängen. Ingen överlevde vintern. Ha en fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
  14. Vilken fin lilja, men vad gör man med Liljebaggarna? Jag har läst någonstans att det enda som hjälper är att plocka bort dom, och nu i dagarna har vi inte gjort annat;-)Så fort man närmar sig liljan, släpper dom ner sig på jorden och då ser man dom ju inte.Funderar på att lägga fiberduk under.
    Ta inte i för mycket på "röjardagen"så du inte har ork kvar till ditt!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Vilken söt liten lilja! Ny för mig, men så är jag ju inte särskilt sofistikerad när det gäller växtsortiment. Håller mig i huvudsak till sådan som passar vid ett torp - och jag tror faktiskt att torpet skulle gilla denna!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  16. Vacker lilja! Har du från frö dragit upp den eller köpt planta?
    Nu är det faktiskt mycket som skall hinnas med, men man får lov att prioritera och göra det viktigaste först :)

    Hoppas helgen varit angenäm!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  17. Hundtandsliljan var en ny bekantskap och helt fantastiskt vacker! Så läcker.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Det är många växter som jag får se i bloggarna - hundtandliljan var ny för mig. Det är ju några år sedan jag hade trädgård och då var det genom katalogerna man såg annorlunda växter. Nu sprids mycket genom internet.Nu har ni väl städat och fint på ert område. Det är ju trevligt när alla hjälper till.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62