12 maj 2011


Jag blev så glad när jag upptäckte att en av hundtandsliljorna som jag planterade ifjol har kommit upp och har knopp.
Erythronium dens-cains "Moerhemii".
Den skall få blommor som är rosa/lila. Och riktigt fina blad.
Jag köpte även "White Beauty" den blir vit.
och "Kinfauns Pink" den blir rosa.
Riktigt spännande att få se blommorna för jag har inte ägt några tidigare.

*****

Nattens åskväder med riktigt skyfall var inte något som var väntat.
Jag vaknade vid ett tiden av att gubben var och drog ur kontakterna från tv och dator. För det är ju apparater som kan slås ut av åskan.

*****

Hoppas nu att vi alla får en riktigt fin fortsättning på veckan och en solig och fin helg.

*****

Ha det riktigt gott
Kram/Gunilla

17 kommentarer :

  1. Åh, nu blev jag avundsjuk...jag vill också ha regn! Här är så torrt, så att allt vissnar bort nästa innan det hinner blomma!
    Hundtandslilja - den känner jag inte till! Det ska bli roligt att se vad det blir! Hoppas att du slipper liljebaggar i alla fall!
    Nu är det nog snart dags att sätta ut den lilla mini-änglatrumpeten jag fick av dig?
    Jag har inte hittat några riktigt bra skötselråd, har du några att dela med dig av?
    Ha det så gott!
    Kram från Monica!

    SvaraRadera
  2. Nu är det åska på gång här ,få se om den kommer den brukar vända tillbaka in till land när den kommer ut till kusten ,inget regn ännu,kramis Nette

    SvaraRadera
  3. ha en fin kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Ingen åska här men det regnade natten till idag och sen kom det en skur under dagen. Men nu skiner solen så fint:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt med små överraskningar i trädgården. Man blir så glad.
    Nu i kväll regnar det hos mig, det är så välkommet, natten som gick åskade det men det var långt bort, som tur var.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det skulle kunna regna lite på nätterna o så kunde vi ha sol på dagen :) ha en trevlig kväll Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Spännande med nya växter!
    Ja, usch och fy, med sommarplågan åska! Den är verkligen lite oberäknelig med tanke på tekniska apparater.

    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  8. Kul med dina plantor som tittar upp. Ska bli spännande och följa.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Ser ut att kunna bli en riktig skönhet//Britt

    SvaraRadera
  10. Bra att vara förutseende, i Gävle kom åskovädret i fredags och i natt har det regnat. Tänk, det syns vad växterna reser på sig och grönskar...

    SvaraRadera
  11. Vilket spännande utseende på både blad och knopp ! Jag har nog aldrig sett en sådan så det ska bli kul och se på forsättning följer ...
    Ha en skön söndag
    Kram

    SvaraRadera
  12. En blomster knopp man längtat efter eller att något självsått.Är små härliga skatter som trädgården bjuder på. Hoppas att du haft en skön helg! Önskar dig ochså en fortsatt skön söndag. Zinnia

    SvaraRadera
  13. Oh, det är så roligt när man får syn på sina rariteter!
    Ja, här har vi regnigt, men det blir liksom inget av det, det hade behövts en riktig jordblöta, men jag vet inte vad som händer. Och åska har vi också haft.
    Och då gäller det att dra ur, precis!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla

    Svårt att få tiden att räcka, men nu har jag bestämt mig idag ska jag ut och lämna kommentarer i bloggvärlden.

    Och du, vilken läcker växt du har i din ägo. Hoppas att du även visar den utslagen.

    Här har det regnat en del i helgen mullrat sådär lite grand i utkanterna.

    Ha det gott önskar Ingela

    SvaraRadera
  15. Hundtandsliljor har ofta så vackra blad och det har verkligen den du visar.
    Nu har vi fått lite av det efterlängtade regnet så snart får gärna sol och lite mer värme komma tillbaka :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Nydelig blader på planten din:)

    SvaraRadera
  17. Nyss hemkommen från Österrike måste jag kika runt och se hur långt våren har kommit i vårt avlånga land.
    Kul växter du har, de är alltid roligt med några annorlunda växter (iallafall för mig).
    Jag som lämnat trädgårdsbestyren och "bara" har balkong gillar att se hur ni alla sliter - och njuter.
    Här hos mig är det kaos med alla prylar överallt, men i morgon skall det inte synas att vi varit ute och rest - om jag inte sätter mig vid datorn för långa stunder. Här regnar det idag och kastanjeträdets blommor ser ledsna ut. Nu vill de och jag ha solsken.
    Kram Viola

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62