31 maj 2011

Latmansrabatt


I denna plantering bland Björkspirea så får det växa fritt.

                                         ******
En salig blandning av växter som frösår sig och breder ut sig fritt det passar perfekt. Primulan på den övre bilden är riktigt fin , lite silveraktiga blad och mörkt blå/lila blommor. Vallmo, Gullviva, Påskliljor, Bollviva och Akleja plantor i en salig blandning mycket lättskött :o))
                                         ******
Nu stundar en riktig lång ledighet och jag hoppas att vi slipper regn för det har vi fått nog av.

                                         ******
Jag önskar  alla trevliga bloggvänner  en riktigt fin helg.
Tack för att ni finns.

Kram
Gunilla

20 kommentarer :

  1. Vivor är så fint och dom översta är jättevackra. Dom gula hör till mina favoritblommor om våren!
    Trevlig helg,
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Gullvivor tillhör mina absoluta favoriter. Jag plockade alltid massor till min mamma som barn. Utanför Kristianstad, där jag är född finns det backar där Gullvovor och Backsippor växer vilt. Endast för ögonen numera :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig också en skön helg och att vädret är på sin bästa sida så vi får njuta.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. det är härligt med latmansrabatter oxå :) Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med en latmansrabatt.
    Hoppas även jag att regnet upphör för nu vill jag ha värme å sol.
    Ha en skön ledighet!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla!
    Vilken härlig rabatt!
    Aurikel, Vivor, Sippor är ljuvliga vårväxter som gärna får fröa av sig och växa fritt.

    Kul med växtmarknad!
    Jodå, Maggan (Margareta W) är min kompis :=)
    Hoppas du fyndade massor av fina växter.
    Trevlig långhelg till dig med!

    SvaraRadera
  7. Blir riktigt avis på dina aurikler, de trivs inte så bra hos mig, du må tro att jag prövat, nu har jag planterat ett par vildaurikler.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Lättskött och vackert... det gillar vi! Inga kirskål där inte vad jag kan se. Antar att du inte vill ha några heller ;-)

    Gullvivorna är verkligen fina och jag kan undras om det inte har varit fler än vanligt... hos oss i alla fall.

    Ha det gott kram Ingela

    SvaraRadera
  9. Gullviva är en favorit! Jag ska åka söderut i Sverige på ledighet tillsammans med en väninna. Då ska jag spana in bl.a. lavendel som har det tufft där jag bor. Trevlig långhelg!

    SvaraRadera
  10. Hmmm, jag undrade först vad du menade med att önska trevlig helg på en tisdag!? Så är det att vara pensionär...
    En sådan lättskött rabatt försökte jag få till, men det blev bara ogräs!
    Trevlig helg, själv!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Latmansrabatter är finfina!!! Åh, vilken härlig färg du har på dina auruklier....... OM du skulle kunna tänka dig att byta en liten pytte bladrosett mot någon av mina färger så.... kan du hojta till....

    Hoppas att vi slipper regn och kyla i helgen. Ska bli skönt med långledigt nu.

    Å tack goa du för dina snälla hejarop :-) Jag är såå nöjd och det ska bli så roligt att ha plats för lite mer.

    Ha det underbart i helgen!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  12. Fint å la planter frøså seg selv også:) God langhelg:)

    SvaraRadera
  13. En herlig bukett med vårblomster du viser oss!
    Jeg er hjemme på en snarvisitt derfor kommer jeg inn på kommentarfeltene deres igjen! Ha en strålende sommertid til vi hørs igjen!
    Klem fra bestemor!!

    SvaraRadera
  14. Tassade in en stund hos dej och beundrade dina blommor.
    Önskar dej en skön långhelg.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  15. Så fint med vivor och alla växterna!
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  16. Ha en fin långhelg!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Härligt med en rabatt som sköter sig själv.Primulor har jag blivit förälskad i..
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  18. Så fina blommor. Ser att sommaren kommit till dej också nu.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  19. Gillar latmansrabatter! Ditt inlägg inspirerar mig till att anlägga en sådan på baksidan av stora växthuset - bara sätta sådant som garanterat fröar av sig, rensa bort kvickroten tidigt på försommaren och sedan låta rabatten sköta sig själv...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  20. Så vackert!
    Underbart att kunna låta växterna leva fritt!
    Hoppas helgen varit och är härlig!
    Tack för att du kikat in hos mig dessutom!
    Kram från Cecilia & Villa Hortensia!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62