4 maj 2011

Tänk vad bloggandet är otroligt roligt.
Och vilka fantastiskt snälla vänner man får.

Denna Lewisia  Tweddyi planta fick jag av Anne-lie med bloggen Skaparglädje.
Tusen Tack snälla Anne-Lie. När jag ser den blomma så skall jag tänka på dig.:o)))))))
Tack även för alla fina recept som du delar med dig av.

                                                ******

Här har det varit riktigt grått och kallt idag med isiga vindar så jag hoppas att vårvärmen kommer snart.

                                                 ******

Ha det gott alla snälla vänner som lämnar en hälsning hos mig det värmer gott.

                                 Kram/Gunilla

19 kommentarer :

  1. Skönt att höra att plantan kommit fram. Den ser ju ganska pigg ut på ditt foto jag hoppas den klarar sig, annars får du höra av dig så skickar jag en ny.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad fin blomma du fått. Här har också blivit kyligare och igår kom det lite snöflingor. Men smultronen blommar ändå.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Vilken fin blomma du fick!!!
    Ha en fin kväll
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla! jag har inte glömt din lilla utmaning....) bara inte haft tid.. men nu är jag ledig nåra dar så då ska jag försöka få till nåt..... det var en tjusig blomma du fått.... Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Iskallt! Tänk att det kan växla så. Grattis till blomman.

    SvaraRadera
  6. Ja, jag vet ju hur roligt det är att få en planta med posten...
    Min lilla änglatrumpet växer och frodas, men än så länge får den stanna inne!
    Här har det också blivit litet svalare men varmare luft är på väg!
    Ha det så gott!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Så rart att du fick en Lewisia! Hon är rar vår vän Skaparglädje!
    Hoppas vi får se hur den tar sig.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Javisst är det kul med bloggandet :-)leder till så mycke positivt!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  9. Ja huga, sicket väder! Sitter inne bredvid elden i braskaminen och kurar!
    Tror säkert att du kan ha hyacinter, vår trädgård har norrlandsklimat och de är tuffa. Har prövat att sätta mina lite varstans och de som trivs allra bäst (som de på bilden du såg) står i rhododendronjord! Ger dem lite näring så här års och lite innan bladen vissnar ner.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  10. Växter med posten är superkul att få.
    Lycka till med plantan.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Vilken snygg Lewisia. Hoppas att den klarar sig bra. Fy så kallt det blev, tur att vi slipper snön iallafall.

    SvaraRadera
  12. vad fin den är, din nya blomma!
    här är det åxå kallt och regnigt!
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  13. Sådana vänner ska man vara rädd om. Lewisia tweedyi är en underbar blomma, jag har några hemma och en blommar just nu för fullt. :)

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  14. Inte så konstigt..fin blomma till en härligt gullig person... tycker jag :)
    Kramis

    SvaraRadera
  15. Från en vän till en annan !! Kan det kännas bättre ...
    Hoppas vi får se då den slagit ut i blom också!
    Här väntar vi bara på värmen!
    Ha en riktigt fin helg! Vi firar Morsdag på söndag här i Finland.
    Kram V.

    SvaraRadera
  16. Hej Gunilla!

    Vad kul att du kikade in hos mig med! Alltid lika kul att hitta fantastiska bloggar såsom din!

    Tack så mycket för ditt inlägg och ja jag har tur som har en så snäll sambo! Han står ut med mina projekt... och är stark så det är bra!

    Vill önska dig en toppen fredag och än en gång vad fint du har det!


    Kram från Cecilia & Villa Hortensia

    SvaraRadera
  17. Nu kommer värman tillbaka!
    Vilken fin planta du fått.
    Ha en riktigt fin helg!
    kram

    SvaraRadera
  18. Grattis igen. här är också kallt men jag hoppas på helgen. Trelig sådan!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62