6 maj 2011

Trevlig Helg---Klättrare

Min beställning från Estland har kommit.
11 st olika sorters clematis så nu skall de planteras i stora krukor för att komma igång.
Jag har köpt från Roogoja Farm ifjol ochså och 9 st av 10 kom upp och flera hann blomma. Så nu blir det spännande att se hur många som överlevt vintern.

                                       ********


Tack alla snälla bloggvänner för era kommentarer.
De blir jag så glad för.
Idag har vi fått lite regn men ganska sparsamt, grått och trist har vi men förhoppningsvis blir det bättre.

                                       ********

                             Trevlig Helg

                           Värmande kramar till er alla      
                                 Gunilla

22 kommentarer :

  1. I år gör jag ett nytt försök med clematis. De är ju så vackra. Det är spännande med alla sorter som nu kommer in i landet från öst. De är oftast mer härdiga. Det blir spännande att se dem blomma.Önskar dig en jätteskön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med clematis från Estland önskar att jag hade samma inspiration som du har men jag får njuta av dom när vi är och hälsar på hos er i stugan.

    Ha en underbar helg !

    Tack för att ni finns. Kram

    SvaraRadera
  3. Så spännande att få följa med och läsa om dina klematisar och framförallt se dina bilder på underverken.

    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Spännande med så många nya klematisar! Du får visa bilder så småningom när de blommar:))
    Ha en skön och härlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Spännande tider i blomrabatterna nu ,min klematis i tunnan har dött i vinter så det blir att köpa en ny,kramis Nette

    SvaraRadera
  6. Ja nu är et en spännande tid då man undrar vad som vintern har snott av oss :) hos mej var det mössen som snott min klätterros men hoppas den tar sig från roten :) Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Åh, vad spännande! Klematis är så fina.

    Följer dig nu via Bloglovin.

    Önskar dig en underbar helg!

    SvaraRadera
  8. Så spennende med klematis fra Estland. Gleder meg til å se resultatet:)
    Ønsker deg en herlig helg, klem Hanne

    SvaraRadera
  9. Så spännande...och så många.....
    HA en bra helg ;)

    SvaraRadera
  10. Ojoj...köper du sticklingar/plantor då...för det är väl inte frön.
    Lycka till med dina clematis.
    Trevlig Helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Ska bli kul att få se/läsa om alla dina clematisar och hoppas dom i marken har överlevt vintern:)
    Ha en fin helg, nu verkar det som vi får värmen åter! Stina

    SvaraRadera
  12. Men så spännande!! Tror mina klematisar jag beställde genom trädgårdsföreningen kommer från samma ställe som ditt. Känner igen paketen med de små namnlapparna.

    Blir nyfiken på vilka sorter du köpt!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  13. Kul med klematis, du får berätta mer om dem senare och hur de fixar att övervintra hos dig. Hos oss har hitills bara småblommiga sorter överlevt vintern och de angrips av klematisbladstekeln när de borde vara som vackrast. Trist.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  14. Himla kul och det ska bli spännande att se ! Funderar själv på att sätta en klematis vid ena husknuten...men vilken !!?
    Ha en skön helg !
    Kram

    SvaraRadera
  15. Jag har köpt från Estland ett par gånger men tyvärr är det flera som inte har överlevt för mig.

    Jag hoppas att du har bättre tur med dem. Lycka till med dina, Kerstin

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Jag har något till dig på min sida, om du vill.
    Önskar dig en fortsatt trevlig Helg!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  17. Oj, vad trevligt! Estniska klematisar är ju väldigt bra har jag förstått. Lycka till med planteringen!

    Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  18. Det här verkar spännande. Hoppas vi får se de sen när dom blommar.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  19. Det är ju tur, att du har en så stor trädgård! ELVA nya clematisar, det skulle jag inte få plats med här...
    Ska bli kul att se och höra hur det går!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  20. Kul med så många nya:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Härligt med nya spännande sorter till trädgården!
    Lycka till med nykomlingarna!
    Ha en fin vecka!/ Bea

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62