6 juni 2011

Erythronium "Kinfauns Pink" har börjat visa sina blommor, den har ju ochså riktigt fina blad.

En riktigt fin långledighet har vi haft ute på sommarstället.
Vi har ju tillbringat den mesta tiden i vinkelställning ute i rabatterna. Det är så spännande att se hur det börjar komma upp en hel del av det som jag planterade i fjol. Och en del växter som inte har blommat ännu men kanske iår. :o))
Honungsrosen har frusit ner iår ochså så den ser ganska mager ut, men hoppas att den växer till sig men någon blommning blir det ju inte.

Vi har haft ett fantastiskt fint väder men kraftig blåst, myggfritt.

Idag har det inte blåst något och ca 16 grader varmt , myggorna biter där de kommer åt.:o(.
De verkar gilla mig.

Tack för alla fina kommentarer, det blir jag riktigt glad för.
Nu väntar en förkortad arbetsvecka, och snart är det helg.

Ha det gott
Kram/Gunilla

13 kommentarer :

  1. Vacker blomma!
    Ha det så bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi har haft härligt väder i Småland också hela helgen. Fast lite väl varmt, mellan 25 - 30 grader hela helgen. Idag har det varit 29 grader i skuggan. Puh!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det har varit en underbar helg har rensat färdigt i mina rabatter och tvättat hela helgen så nu väntar min sista vecka i skolköket sen är det semester i en vecka innan man ska jobba hela sommaren.

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul då det man har planterat kommer upp. Blomman är jättefin.

    På snabbvisit för vi tänkte börja kolla på en triller strax.

    Ha det gott kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Nu väntar en härlig tid! Du har en sån fin trädgård och massor av vackra blommor och växter. Myggor kan man vara utan men fåglarna gillar dom förstås. Vi har haft 28 på termometern.

    SvaraRadera
  6. Ja, vilket toppenväder och skön helg. Vilken honungsros har du? 'Hybrida' är mest härdig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Även hos oss har honungsrosorna farit illa i vinter medan andra rosor med mycket sämre härdighet (enligt växtzonsuppgifterna) har klarat sig. Konstigt!
    De senaste dagarna har det varit högsommaraktigt, allt i trädgården riktigt exploderar nu.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. ÅÅ vilken skönhet Erythronium "Kinfauns Pink" är!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Skönt att höra, att ni tydligen inte drabbades av tromben! Jag tänkte på dig när jag hörde om den.
    Här har vi haft ett strålande, men litet väl varmt (!), väder hela helgen men ikväll har vi fått in ett förfärligt åskväder! Tror att det är på väg bort nu i alla fall...skönt!
    Ha det så skönt i sommarvärmen, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Hej,
    det finns olika sorters Rosa helenae, 'Hybrida' och 'Lykkefund', (den senare taggfri)är de vanligaste. Jag har båda, 'Hybrida' växer kraftigare och är härdigare. Inte svåra att hitta i plantskolor härom kring.

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker blomma ! Och helgen, ja den har ju bara varit så härlig ! Ha en fortsatt bra (så gott det går efter en sån helg menar jag) vecka !
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Så kul att jag hittade hit!! Sökte på HimalayaFotblad, och så hamnade jag här...och fastnade för en väldigt trevlig blogg!! Jag förstår att vi har samma intresse, trädgård, men jag måste erkänna att jag inte får till det riktigt, det blir liksom inte "knorr" på planteringarna. Men skam den som ger sej...
    Återkommer snart!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hej, äntligen hoppas jag det ska lyckas att kommentera, den sista veckan har det varit helt omöjligt, blir så trött på allt strul med blogger!
    Vilken vacker blomma, visst är det härligt med allt nytt som börjar blomma nu! Här har det nästan varit lite för varmt idag med 28 grader i skuggan, tur att det blåst lite i allafall!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62