17 juni 2011

Jag blir så jättelycklig när den dubbla trilliumen ,Trillium Grandiflorium Flore Pleno, har klarat vintern och blommar iår och en knopp till har visat sig.
Jag fick hjälp av Mari med bloggen Hjärtat Mitt .
Otroligt att det finns så hjälpsamma bloggvänner.


Tredje gången gillt nu blommar Narciss anemonen efter att ha blivit flyttad tre gånger runt i trädgården och nu verkar den trivas på sin nya plats för nu blommar den äntligen. En växt som jag har frösått för några år sedan.

Nu är det Fredag och helgen stundar så då bär det väg ut till sommarstället och trädgårdsjobb, en riktigt efterlängtad syssla.

Hoppas att ni alla goa vänner får en riktigt trevlig helg.

Sommarkram /Gunilla

16 kommentarer :

  1. Härligt! Fina bilder!

    Här ska det bli lite trädgårdsjobb idag, jag frossar i att få hålla på med en massa projekt nu. Huvudsakligen är det röjning på gång.

    Ha en fin helg på sommarstället!

    kram

    SvaraRadera
  2. Så vackra vita blommor!

    Ha en skön helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. Trillium, en av mina absoluta favoriter! Som jag misslyckats med 3 ggr... Nu vågar jag inte försöka mer!
    Ha en fin helg i din underbara trädgård!
    Sommarkram, Monica

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fin din dubbla trillium är, har aldrig sett den i verkligheten.
    Trevlig Helg!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Underbart när det blir en fin blomning :)
    Ha en härlig helg i det gröna och sköna !
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina bilder! Trillium skulle jag gärna vilja ha men den klarar inte styv lerjord har jag för mig... Jag får nog kolla upp hur det är med den saken =) En god helg önskar jag dig / Kram gittan

    SvaraRadera
  7. Jag är ju ett stort Trillium-fan, men inte visste jag att det fanns dubbla, så fint! Ja, det är en fascinerande blomma!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Ha en skön helg på landet och hoppas på vädret eller hur?

    SvaraRadera
  9. Vad kul när man ser att växter börjar trivas :) kram Suss

    SvaraRadera
  10. ÅÅÅÅ såna skulle jag också vilja ha i min trädgård!!! men allt har sin tid, roligt att ha nåt att drömma om att se fram emot att skaffa. Ha en riktigt fin dag/Gela

    SvaraRadera
  11. Härligt med goa bloggvänner och när trädgården frodas!
    Må så gott!
    Krm Allis

    SvaraRadera
  12. Hej på dej Gunilla!

    Vilka härliga blombilder!

    Hoppas på att ni har haft ett bättre trädgårdsväder än vi, men kanske det ser ut som om solen nu är på väg. Ha det gott kram Ingela

    SvaraRadera
  13. Har ingen trillium men den här dubbla ser verkligen intressant ut!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  14. Åh ja, den dobbelte trillium har jeg helt glemt! Den havde jeg også i haven engang, men den er desværre forsvundet.

    Smukke billeder :-)

    Rigtig dejlig sommer :-)

    Kh. Marlene

    SvaraRadera
  15. Narsissanemonen er nydelig!
    Noen sier at den er vanskelig å få til å blomstre, men når den først er i gang, så stopper den ikke:)

    God midtsommer til deg også :)

    -Og om du har god tid engang så kan du kikke inn på http://www.nrk.no/hurtigruten/
    Det har vært en fantastisk tur!

    SvaraRadera
  16. Beautiful Trillium. Such an elegant plant.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62