19 augusti 2011

En bukett pioner


Ett litet urval av de pioner som jag har i trädgården vill jag ge er alla trogna vänner.
En otroligt fin växt som jag har fått lite begär efter. Jag  har förnärvarande 20 olika sorter och  säkert kommer det antalet att öka med åren.
Det finns ju så otroligt fina sorter.

                                               *************
Min första arbetsvecka har försvunnit med rasande fart och nu är det äntligen helg.
Jag riktigt längtar ut till sommarstället för att se vad som har hänt under veckan. Allt växer riktigt fort nu och det har börjat bli fina höstfärger, trädgården blir som ny.
Lite omplaceringar av växter och ideerna tar fart.

                                                *************

Idag har vi strålande sol och jag hoppas att det fortsätter över helgen.
                                               
                                                *************
Ha nu en riktigt fin helg och sköt om er.

Kramar/Gunilla

12 kommentarer :

  1. Har du så många pioner, lyckliga du, jag har tre, men jag siktar på massor! Skulle vara underbart.
    Agnetakram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina pioner...de verkar trivs väldigt bra=0)..ha en trevlig helg..kram

    SvaraRadera
  3. Men, pionerna blommar väl inte nu?
    Eller finns det "höstpioner"?
    Tack för buketten i alla fall!
    Stor helgkram, Monica

    SvaraRadera
  4. Det ger försommarkänsla att njuta av dina pioner. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Underbart vackra pioner, önskar jag hade plats för såna i min trädgård! Förstår att du njutit av den ljuvliga pionblomningen i sommar, måste vara fantastiskt vackert med så många i trädgården!
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla,
    jag har bara ett par gamla bondpioner, rosa och röda. Kul att du är tillbaka:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack! Underbara Pioner men att du har tjugo olika sorter det var inte litet det! Du måste ju ha en helt fantastisk trädgård.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Underbara pioner! Jag älskar dom och har som tur är många i min trädgård men inte så många som du!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Älskar pioner men har endast rosa själv, stora väldoftande ! Ha nu en riktigt skön och härlig helg på landet ! Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra pioner :) o vad många olika du har Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Hej på dej Gunilla!

    Vilka underbara pioner du har!
    Hoppas hoppas att jag lyckas skicka iväg en kommentar till dig idag. Nu har en av döttrarna varit hemma och mixtrat med datorn... bla. bytt webbläsare kanske... åtminstone verkar det som om det kan göra på sig!

    Jag loggas i varje fall inte ut stup i kvarten verkar det som.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  12. Så många fina pioner du har. Jag skulle flytta en av mina pioner i höst tänkte jag för den är felplacerad i rabatten, men nu kommer jag inte ihåg vilken av dem jag skulle flytta. Typiskt!!!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62