26 augusti 2011



En riktigt fin akleja som jag inte vet namnet på har jag frösått för ett antal år sedan och den blommar riktigt fint och länge.
Blomman är av det större formatet som verkligen syns.

Tack alla snälla som hjälpt mig med de plantor som jag efterlyste.
Nu har jag fått tag i dessa.

Idag så har vi ett riktigt gråväder.
Men sommarstället med trädgården drar för fullt så i eftermiddag far vi dit ut och stannar över helgen.
Det är ju stugsista så då blir det lite extra.
Vi kommer att fara dit varje helg till det blir Allhelgona helgen då stänger vi för säsongen. lite vemodigt men nödvändigt för julen kommer ju med stormsteg.

Tack för att ni finns.

Ha en riktigt trevlig helg

Kram/Gunilla

15 kommentarer :

  1. Väldigt fina blommor..här har vi soligt..det är så skönt=0)..önskar dig en trevlig helg....

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder med den vita blomman - så där trolskt som jag tycker om det!
    Gott att ha en stuga!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. DET var en riktigt vacker akleja!! Roligt när ens frösådder blir så lyckade.. Å nu lyser vitt upp så fint när det blir allt mörkare.

    Trevligt med stugsista!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  4. Vilken söt akleja :) Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Vita blommor lyser upp i augustimörkret:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Din vita Akleja är helt underbar.

    SvaraRadera
  7. Så charmerande och vacker. Den har liksom ett extra set med kronblad.
    Två trädgårdar kräver sitt ville jag tro, ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  8. Aklejan är verkligen fin!
    Nu undrar jag: Vad betyder "stugsista"?
    Jag trodde först att ni inte skulle åka till er stuga mer i år, men så var det tydligen inte...
    Trevlig helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Hej Gunilla!

    Så vacker din akleja är den lyser säkert även i gråväder. Idag är det rejält grått här också och kvavt.

    Säkert både mysigt och omväxlande att ha en stuga att åka till. Låter märkligt att när du talar om julen men visst går det på det hållet så sent som igår fick vi besök av systersonen som sålde jultidningar.

    Trevlig helg på dig
    Kram Ingela

    ... som nu äntligen kan lämna kommentarer på Blogger

    SvaraRadera
  10. Lev Vackert Butiken (www.levvackert.blogspot.com) kommer varje adventshelg i dec anordna stor julmarknad, nu söker vi hantverkare som vill sälja sina alster, boka en helg, några dagar maila vitromantik@gmail.com Det kommer bli en magisk jul hos oss! Missa ej! Det finns en stor camping och ett stort vandrar hem 100 meter från huset så bra övernattningsmöjligheter finns!! KRAM Petra Eriksson o Ingela Broling

    SvaraRadera
  11. Stugsista var ett nytt ord för mig.
    Vi kallar sista helgen i augusti för villaavslutning eller venetiansk eller veneziansk afton. Massor med raketer, smällare och brasor...
    Det var igår det!

    Härliga bilder du visar!

    kram

    SvaraRadera
  12. Men du den var riktigt fin!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  13. vilken fin akleja men vilket fint staket du har!!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  14. En väldigt vacker akleja.. så ser inte mina ut. Men de är väl vanliga "bonnaklejor", den här såg mer "kunglig ut ;o)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62