24 augusti 2011



Här har jag en riktigt fin clematis "Salomon " helt vit med stora blommor. Den köptes som rot från Estland ifjol. Och nu kommer det massor med knoppar.

Detta är clematis "Alide" som blommar tillsammans med "Rüütel"
Det är så roligt när det lyckas med det man köper in . I första anblicken på det som kommer med posten så tänker jag att det där lyckas nog inte när det ser ut som en cigarr med rötter.
Men jag har köpt i två omgångar och det växer bara bra.


Ha det gott
Kram/Gunilla

13 kommentarer :

  1. Vilka färger den har.jätte fint..man blir alltid glad när man lyckas med blommorna...önskar dig en trevlig dag=0)....

    SvaraRadera
  2. Har aldrig vågat mig på att köpa clematis på det sättet.Men det kan gå alltså!
    Min porslisanemon köpte jag på Zeats.Men de har inte postorder vad jag känner till iaf.
    Jag har sått köpta frön men ej fått dom att gro.
    Får försöka samla egna såg inte till några frön förra året alltså de hann ej mogna.Men i år är det tidigare.Jag kan skicka dig isf.
    Får se hur det går sen!

    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Wow, du har så mycket fint och vackert !

    SvaraRadera
  4. Pięknie Ci kwitną i maja jeszcze tyle pąków. U mnie też jeszcze kwitną i mają nawet więcej kwiatów niż wiosną .Pozdrawiam

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt det där med knölar och rötter....
    HA det bra :)

    SvaraRadera
  6. Många vackra Clematis du visar.
    Härliga växter!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Har lyckats väldigt olika med mina klematis från Estland, en del tar väldigt lång tid på sig att växa till sig, andra försvinner helt och några blir kanonbra direkt. Tur de är billiga.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ojoj så vacker den var, Salomon. Ja, jättekul när växterna frodas. Känns ju ibland som ett lotteri när man handlar via nätet...
    Nä du.. det gick inge vidare med porslinsanemonen. Fick inte ett enda frö att gro. De ska tydligen sås när de är helt färska för att det ska funka. Däremot har jag fått en planta från Anette (med bloggen Dagens bästa bild). Den växer så det knakar.
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Så kraftiga och fina dom ser ut också, redan första sommaren. Vackra sorter du har valt :)

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt att växterna klarar resan så bra!
    Men å andra sidan har jag en miniänglatrumpet, som har klarat resan från Umeå till Skåne...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  11. ljuvliga klematisar, gunilla!
    det är alltid lika facinerande med de där små rotbitarna som man köper och sen får så ljuvliga växter ur!

    susanne

    SvaraRadera
  12. Mmm de är skönt när det lyckas och vackra är de oxå Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Jag tog upp dom clematisarna från Estland på ett lokalt trädgårdsmöte. Där blev det bestämt att vi skulle ta en gemensam import från Tyskland i stället så jag beställde 6 jag också, därför blev det inte flera. Men dom blev kvarhållna i tullen 13 dagar!!! här i Norge,(ock totalt kostade dom 100 Nkr,- stycket..) du kan ju gissa hur dom ser ut! Fem är det liv i, den sjätte... ja, den står i en kruka men inte det minsta grönt att se. Ångrar mig ännu mer att jag inte frilansa och sände dom från Estland till pappa nu när jag ser dina vackra exemplar. Nåja, nästa år är ett nytt år..

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62