16 augusti 2011

                                                        10 Juli 2011
Nu är jag tillbaka efter sex veckors semester.
Jag är otroligt seg i starten men det går väl över så småningom när

jag mentalt accepterat att jag inte är ledig:o)))))

Sommaren har varit fantastisk på alla sätt och vis. Otroligt fint väder . Vi har vistats ute på sommarstället så gott som hela tiden. Många trevliga trädgårdsbesökare har vi mött  under en vecka i sommar  det är fantastiskt roligt.

Många nya likasinnade har vi fått nöjet att göra bekantskap med.

Ett antal besök har det blivit även för vår del till fina trädgårdar.
För att få lite inspiration och ideer.

Jag hoppas att din sommar har varit bra och att den stundande hösten blir en fin färgsprakande upplevelse. Hösten är ju fantastisk som en andra blommning i trädgården när växterna ändrar färg.

Ha det riktigt bra i veckan och tack för alla fina hälsningar.

Kram Gunilla


17 kommentarer :

  1. Hej!
    Trevligt att se dig tillbaka här i blogglandia :)
    Skönt med avkoppling och mycket nöje av sommaren.
    Nu står hösten för dörren och det är ju också en fin tid med alla vackra färgerna.
    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken lång semester du haft. Och du verkar ha haft det skönt. Hos mig har det inte varit så mycket sol, längtar efter ett par riktigt soliga dagar när man bara kan lata sig i solstolen. Roligt att du är tillbaka i bloggvärlden igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg du har...önskar dig en härlig dag=0)..Michelle/

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka! Skönt att ha så lång semester ... min långa blir i vinter :/
    Tack för alla fina trädgårdsbilder!
    Skön fortsättning ...
    Kram V

    SvaraRadera
  5. Så skönt att ditt blogglov har varit bra och fint!
    Nu ser vi fram emot nya trädgårdsuppdateringar från dig i norr ;))
    Må gott!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  6. Visst är det lite trögt i starten när man inte bloggat på ett tag.
    Välkommen tillbaka. Jag älskar dina trädgårdsbilder. Bor numera i stan med endast balkong som vi knappt får plats i, eftersom jag fyller den med krukor och växter.
    Många klagar på sommarvädret men vi tycker som du att det har varit en fin sommar.
    I veckan åker vi ut till landet och hoppas på svamp.
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Tack för titten..som du sa..alltid kul med nya bekantskaper=0)...idag har vi haft det fint..men igår regnade frutansvärt här nere i småland..ha det så bra..

    SvaraRadera
  8. Skönt med redigt lång semester! Och att du haft det skönt. Och nu börjar rutinerna igen, det är rätt trevligt det också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Välkommen tillbaka....låter som du haft en helt underbar somarledighet ! Lite sensommarvärme blir det nog innan hösten tar vid...jag gillar hösten, vackra färger, lagom varmt/kallt och allting går med lite mer ro :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Välkommen tillbaka ,sommaren är bara för kort ,kramis ,Nette

    SvaraRadera
  11. Klagar heller inte på sommaren men det känns vemodigt att den snart är slut.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  12. Välkommen tillbaka! Det var länge sedan!
    Och din trädgård ser mer fantastisk ut än någonsin!
    Ja, nu är det skönt att vara pensionär, när alla suckar över att behöva gå tillbaks till jobbet!
    Kram från mig!
    P.S Börjar fundera litet på vad jag ska göra med mina "miniänglatrumpeter", som jag fick av dig (SÅ gulligt). Dom har stått ute i krukor hela vår våta sommar och är gröna och fina, men ganska små fortfarande.
    Tror du att jag kan ta in krukorna i huset när det börjar bli för kallt, eller måste dom stå svalt över vintern? D.S.

    SvaraRadera
  13. Hej igen!
    Sv: Salmbär = blåhallon, liknar björnbär, fast mindre. På Gotland ätes salmbärssylt till deras saffranspannkaka och anses som deras "nationalrätt!"!
    Kolla på mitt blogginlägg "Klagshamn"!

    Då tar jag nog in mina små änglatrumpeter, för vi har inget ljust, svalt ställe, utan i så fall skulle dom få stå mörkt...
    Tack för tipsen!
    Kram igen!

    SvaraRadera
  14. Velkommen tilbake ! Godt at du har hatt en underbar ferie ! Høsten kommer jo snart med sine vakre farger,
    det er også noe å glede seg til!
    Klem fra bestemor!

    SvaraRadera
  15. Välkommen tillbaka. Jag jobbar nu min andra vecka efter sommarens ledighet och det känns tyvärr fortfarande tungt.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  16. Hej igen! Var tar tiden vägen kan man undra.

    SvaraRadera
  17. En liten sensommarhälsning till dej. Hoppas du får en fin helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62