29 augusti 2011

Tillbakablick.

Utsikt över nedre dammen en tidig morgon i slutet av Juli.

Här gör vildvinet sitt för att vi skall få en riktigt mysig uteplats.
Rosorna blommar och sprider god doft.

Det vita jätte kungsljuset har börjat blomma i den vita rabatten.

Här har Klockviolrutan eller Skuggviolrutan börjat visa sina skira blommor.
En riktigt ståtlig växt den blir ca 2 m hos mig.
Thalictrum rochebrunianum.

*******

Det är ju tur att foton finns så att man kan minnas vilken fantastiskt fin sommar vi har haft.
Nu när hösten börjar göra sig påmind.

*******

Ha det gott

Kram

Gunilla

20 kommentarer :

  1. Så många fina blommor violrutan ser vacker ut ,fin uteplats ,kramis ,Nette

    SvaraRadera
  2. De franska kungsljusen finns även hos mig de flyttar runt som de vill...va fin rutan är, jag har de dubbla inte alls lika gracila.

    SvaraRadera
  3. å fina sommarbilder.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  4. Ja vi kan leva hela vintern på bilderna, sommaren har varit fantastisk.
    Fint hos dig:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fantastisk trädgård! Den första bilden på dammen är ju förtrollande vacker.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det i din trädgård.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så fine bilder, mye inspirasjon. Og når det inspirerer meg, så kan det nok også inspirere mine facebooklesere:) Siden finner du via min blogg:)

    SvaraRadera
  8. Vilken trädgård ni har!
    Helt underbart ser det ut!
    Jag har också en violruta, men den heter Thalictrum delavayi och har blivit c:a 2,5 m här i år! Såå vacker!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Men ohhh.... tror inte jag sett bilder på dammen förut!! SÅ vacker... mer bilder tack snälla :-)) Det är så trevligt att få se lite större vyer. Du har det jättevackert. Vad fina de vita franska kunksljusen är. Har frösått två sorters vita violkungsljus i år. Men nästa år blir det franska också.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  10. Så fint du har det....synd att det redan är dags för tillbakablick....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  11. Din skuggviolruta var en imponerande syn. Jag sår och jag sår men inte vill fröna gro. Gör ett nytt försök igen, den är ju så vacker. Fint på terrassen med det villvinet som ramar in. Blir fort täta väggar ville jag tro, eller? Och din ljuvliga damm... vilken härlig tillbakablick :)

    SvaraRadera
  12. Violrutan är så fin, jag måste skaffa en! Och vildvin ger verkligen myskänsla, det ser så lummigt och fint ut vid din uteplats.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar trädgård du har !
    Härligt med så vackra minnesbilder :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Så vackert du har i din trädgård :) alla dessa vackra blommorna, det ser härligt ut Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Åh som vackert ni har det Gunilla!
    Visst känner man sig vemodig då man tänker på att det inte är mycket sommar kvar.

    Nu gäller det att njuta kvickt!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  16. Ljuvliga sommar säger jag.
    Ni har haft mera sol än vi i år.
    Här bara regnar det känns det som.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  17. Vilka vackra bilder1
    Den första med utsikt över dammen var magisk.
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  18. Som Monets trädgård...

    Så vackert.

    Fint att titta på under mörka höst- och vinterkvällar.

    kram

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara trädgårdsbilder! Dammen är jättefin!

    Smart att märka blommorna på så sätt inför frösamlandet.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62