4 september 2011

Höstblommning


Maria

Esperanto

Nu blommar clematisarna som jag planterade i våras.
Inköpt från Estland.
Törnrosaskjortel växer och blommar otroligt.
Det är första gången som jag har frösått den och det blir säkert fler gånger.
Den passade riktigt bra på armeringsmattan för där får den klättra fritt och de fina blommorna syns från alla håll.
Jag planterade Törnrosaskjortel där för att jag trodde att clematisplantorna inte skulle växa så mycket men de har de som synes gjort.
Kolla färgen på Esperanto den har samma färg som Törnrosa.

*****

Det har varit ganska grått i helgen. Så jag har hunnit med ganska mycket av höststöket i trädgården.

*****

Hoppas att du får en riktigt fin början på veckan.

Ha det gott
Kram
Gunilla


16 kommentarer :

  1. Vackra clematisar, Maria gillar jag extra, har kanske med namnet att göra.. dom är fina båda två. god kvalitet och gröna fingrar gör visst underverk med importen. ditt armeringsjärn ser romantiskt ut.
    p.s så smart med gruslådorna, då kan man kanske övervintra mindre härdiga gräs också?

    SvaraRadera
  2. Så fint det blommor hos dig.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Så vackra klematisar, kul med Esperanto och Törnrosaskjortel som har samma färg:) Armeringsjärn är så härligt klätterstöd!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram
    Margot

    SvaraRadera
  4. Ja det passar väldigt bra med armeringsnätet och clematisen :) vilken snygg färg den clematisen har Kram Suss

    SvaraRadera
  5. fina clematisar har du!!jag har också blivit förtjust i törnrosas i sommar men jag har haft den i en kruka som ampelväxt och det blev en höjdare.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  6. Estniska klematis som blommar redan första året, du har gröna fingrar:)
    Vackra färger!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Mycket fina färger, "Törnrosa" fanns mycket av i Norge på STA-sommerresan.

    SvaraRadera
  8. Så fint och vilken bra färgmatchning...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  9. Jättevackra bilder på dina clematis ! Jag måste bara få tid att skaffa mig en...
    Ha en bra vecka och kram från mig

    SvaraRadera
  10. Vilka fina klematis du har. Mina får så lätt mjöldagg.
    Min man har köpt sig en plasmaskärare och det är med den han gör de runda hålen i plåten.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Så vackra dina clematisar är! Kul att det går att skicka ända från Estland!
    Din trädgård ser så lummig, grön och blommande ut! Och välskött!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Snygga clematisar som tillsammans med Törnrosa får spaljén att bli till en helt fantastisk skapelse.
    Ett riktigt blomsterfyrverkeri!

    SvaraRadera
  13. Så många fina clematis du har, armeringsjärn är så bra blomstöd.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  14. Vilken trädgård du har! Så vackert och säkert ännu vackrare i verkligheten

    Kanske man skulle investera i en ny kjol nästa vår :-)

    SvaraRadera
  15. Åhhh så fint det blommar! Vad glad jag blir att mina fröer grodde så bra för dig! Armeringjärnet verkar vara en perfekt plats för törnrosas kjortel! Superfint ihop med dina klematis!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62