7 september 2011

Ögontröst


Idag regnar det så att jag tror himmelen är öppen.
Ingen ljusning i sikte.
Så då får jag trösta mig med att titta på bilder från i sommar.
Detta är en lilja som heter Rozovaia Dimka. Och clematisen  "Romantica" de passar ganska bra ihop. Nu är det ju flera av clematisarna i trädgården som har riktigt mycke knopp och jag hoppas att några av dem hinner slå ut ihöst.

***************************************************

Önskar er alla goa vänner en riktigt fin dag.
Kram
Gunilla

Tack Helen för att du namgivit liljan , så kul att den kom från dig i början.

20 kommentarer :

  1. Så vackert! Det översta bilden skulle jag vilja ha som header på min blogg. Den är så makalöst grann, går det för sig?

    Det regnar hos mig också, som om himlen står öppen. Men det är bra för svampen eller hur?

    Ha det gått/ Tyra

    SvaraRadera
  2. Färgerna passar mycket bra ihop, tycker jag. Jättesnyggt.
    Det regnar hos mig också och det är så mörkt ute.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Snygga blomster! Här i norr har det regnat i flera dagar, men nu lyser solen.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Ja, färgerna är jättefina tillsammans!
    Tänk att du har clematis i knopp!
    Här är det mesta utblommat, men jag gick en runda i trädgården igår och hittade faktiskt fler blommor än jag trodde...
    Det är bra att blogga - man ser mer!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara färger tillsammans !
    Den översta bilden är en riktig fullträff :)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vakker sammenplanting:) Det er godt å sitte og se på blomstene nå når høstværet er som verst!

    SvaraRadera
  7. Att kolla på sådana vackra bilder är ju verkligen inte det sämsta...!

    SvaraRadera
  8. Vacker lilja och vacker klematis, så fina tillsammans! Här har det regnat mest hela dagen, riktigt höstrusk! Härligt att vi har alla vackra sommarbilder att glädjas åt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina färger och 'Romantika' är så himla bra och tacksam:)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Gunilla och välkommen som följare på min blogg!
    Visst är det roligt att ha bilder att njuta av när det öser ner utanför fönstret!
    Liljor har jag inte så många av men blir sugen varje gång jag stöter på dem i bloggvärlden.
    Många hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  11. Gode billeder.
    Hvor er blomsten på dit første billede smuk.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  12. Tur att man har det där fotoarkivet när längtan sätter in. Har just tittat igenom mina försommarbilder - längtar redan och gillar inte vinter!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Mm...så vackert och vilken fin färg på Liljan!
    Här blåser det hårda vindar ikväll och det känns onekligen som höst!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  14. ÅÅ vilken snygg lilja!!!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  15. Hej Gunilla!
    Fina bilder på Lilja och Klematis, dom klädde varandra väl.
    Måste fråga, heter Liljan George nr 5 eller är det så att du har fått den av George?
    Jag tycker den ser ut som min 'Rozovaia Dimka' men det är kanske bara en Lilja som är likt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Godmorgon!
    Som svar på Liljan.
    Då är det nog så att Märta har köpt den av George P. och döpt den efter honom.

    Då blir jag 99,99% säker på att det är Rozovaia Dimka.
    Ger den bulbiller?

    SvaraRadera
  17. Läser ju att du har skrivit att den ger bulbiller :=) Har nog inte vaknat ännu.

    George har fått 'Rozovaia Dimka' av mig för flera år sedan och har nog förökat den med bulbiller. Det blir snabbt nya blommbara plantor.

    Det regnar inte här heller..... ännu!
    Önskar dig en bra dag!

    SvaraRadera
  18. Dette var vakkert !
    Du har en fantastisk hage som rommer det meste!
    Her har vi sol i dag !
    Klem fra bestemor som nå har avsluttet torpesommeren !

    SvaraRadera
  19. Hej igen!
    Jag måste svara på din fråga.
    Nej, jag har ingen skuggviolruta. Varför undrar du?
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Vad snäll du är, jag vill jättegärna ha en planta. Har du min adress. Annars mailar jag över den till dig.
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62