9 september 2011

Uppstickare.




Några av de liljor som har blommat i trädgården denna sommar.
Den vita "Mount Blanc" lyser verkligen upp och blir rätt så höga. Det som är problemet hos mig är att någon ohyra sticker hål på knopparna och det blir bruna fläckar och knoppen blir förstörd så jag får nypa bort egtersom för att alla inte skall bli förstörda.

Den nedre liljan är jag osäker på namnet jag har googlat och den sort som verkar stämma bäst heter "Dimension" men jag är osäker.
Den är ännu mörkare röd går lite mot svart så färgen stämmer inte så bra på bilden. Den får inga bubiller.

*****


Regn, jag det är ju inget ovanligt ord för det har det gjort den senaste veckan. Regnat.
Det gör det idag ochså men helgens tur ut till sommarstället längtar jag till för jag håller på med lite nytt:o)

*****

Önskar dig en riktigt trevlig helg.

*****

Kram alla goa bloggvänner.

Gunilla

9 kommentarer :

  1. Den vita liljan är helt underbar. Jag skulle vilja ha fler men kämpar förgäves mot alla liljebaggar och de brukar vinna. Tyvärr.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Liljebaggar flyttade in hos mig förra sommaren, vilket elände, de härjar ännu på de vissnade blommorna trots att jag försökt utrota dem.
    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har en väldig svaghet för vita liljor vilket inte innebär att jag inte tycker att den röda är vansinngit snygg också!
    Liljebaggarn har jag i år haft på GRÄSLÖKEN.....men det var länge sedan jag såg någon nu, tack och lov.
    Regn, ja, det har vi gott om här också, fast just nu skiner solen. Lite grand! Härligt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vad snäll du är som vill skicka en växt till mig. Har du min adress, eller ska jag maila den till dig.

    SvaraRadera
  5. Åh, så underbara liljor du har!
    Önskar dig en rofylld helg!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  6. Liljor är verkligen ståtliga blommor! Men kan du låta dem stå ute på vintern eller gräver du upp dem och vinterförvarar inne?
    Det ska bli spännande att se vad det är för nytt projekt du har börjat på på sommarstället!
    ha en fin helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Har hört på väderrapporterna att det regnat mycket hos er uppe i norr. Hoppas det fina höstvädret letar sig fram även till er!
    Säger gärna ja till vita liljor, mina blommade över ovanligt snabbt i år pga värmen.
    önskar dig en trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga liljor !!!

    Kram NInni

    SvaraRadera
  9. De var vackra liljor du visar upp :) tråkigt att det ska regna hela tiden men men vi lider inte av torka då i alla fall Kram Suss

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62