31 oktober 2011

.Höstfägring


Chunninghams White har blommat rikligt i höst och den verkar inte vilja sluta

 Några olika sorter av Kaukasisk förgätmigej


Törnrosaskjortel blommar oavbrutet ännu, fast det har varit minusgrader, den står kanske lite skyddat och clematisarna som växer där blommar ochså.


Huldine som planterades i vår vill visa sina blommor innan vintern och det är fantastiskt.
Hösten är ju så varm så den har flera knoppar.
Bacopan blommar
 förfullt än.

Undra om den går att övervintra????

En regnig start på hösten och ingen riktig kyla gör att flera av växterna fortsätter att blomma.
Det är bara att glädjas åt detta.


***

Ha en riktigt fint slut på oktober.

Kram

Gunilla

17 kommentarer :

  1. Vilket praktexemplar du har av Törnrosaskjortel. Har aldrig sett någon så stor.
    Ha en fin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du har fortfarande och Törnrosas kjortel är verkligen underbart fin.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Ja, en sån härlig höst vi har. Växterna trivs! Din Törnrosaskjortel är ju helt fantastisk.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Härligt, det är bara att tacka och ta emot ! Mina klängrosor blommar för fullt och jag älskar dem :)
    Ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  5. Va???!!! Vaddå Norrskenets trädgård!!
    Du måtte ha flyttat obemärkt till varmare breddgrader eller också har varmare breddgrader flyttat till dig!
    Vilken blomprakt när du 'borde' ha en halv meter snö - typ;)))!/Anja

    SvaraRadera
  6. Otroligt, vad det blommar så långt uppe i norr så sent på året! Det måste väl vara ovanligt?
    Låt oss hoppas på en mild vinter efter de två senaste iskalla!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. oj va fint det ser ut!
    trevlig vecka
    susanne

    SvaraRadera
  8. Ser så härligt ut och din Törnrosas kjortel är jättefin! För några år sedan testade jag att så den men se det blidde ingenting:))
    Underbart med det här fina höstvädret, hoppas vi får ha det kvar ett tag till så vintern blir lite kortare!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Ha en fin vecka!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Nog är det underligt att se så här fina blommor i nästan november .kramis Nette

    SvaraRadera
  11. Hvor har du dog endnu mange smukke blomster i din have.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att du har dina blommor som lyser upp i höst mörkret.

    Ha en underbar vecka Kram!

    SvaraRadera
  13. 'Huldine' är en toppenklematis tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Godmorgon, vilken härlig sådan här sjunger fåglarna och blomsterna står i full blom. Skulle tro att Törnrosas kjortel finns i var och varannan täppa till nästa år ;-)

    Dig önskar jag en härlig dag.Kram Ingela

    SvaraRadera
  15. Det gläder mig att ni har det varmt där uppe också, så du får glädjas åt dina fina blommor extra länge. Så blir inte vintern så lång.
    Här har jag sett att blåbärsriset har små, små hundöron!!!!!
    En skön inledning på Nov.och hoppas att värmen håller i sig ett tag till.
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  16. Om du vill får du gärna titta in på min lilla tävling hos mig.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Så glad jag blir att du ville vara med i min lilla tävling.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62