12 oktober 2011

Höstfärger

 Rosenflockeln står fortfarande i full blom och ger en fin kombination till allt det som har blivit rött och alla gulnade blad.
Den blir hos oss riktigt hög  minst 220cm.


 Höstfloxen "Fujiyama"blommar rikligt och har en god doft. Verkligen tacksam.
Hostan Frances Williams och Daggfunkian har fått sin gula höstfärg. De lyser upp  i barrplanteringen tillsammans med kärleksörten


Vi hade minus 2 grader inatt så nu har det börjat frysa i rabatterna.
Men jag tror att det kan ha klarat sig ute på sommarstället för där värmer havet ännu.


Ha en fortsatt härlig höstdag.

Ha det gott alla som tittar in.

Kram/Gunilla

11 kommentarer :

  1. Hej Gunilla!
    Så fint du har det i din trädgård.
    Visst är rosenflockeln härlig, här doftar det för fullt nu av den.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar trädgård du har!
    Och jag vet ju vilket arbete det ligger bakom...beundranvärt!!!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefin trädgård! // Anna

    SvaraRadera
  4. Vackert, vackert! Rosenflockeln blommar här med ännu. Däremot har jag svårt att tycka att hostabladen är vackra när de - hemma hos mig. Veritabla snigelbon och rätt slemmiga.
    Men i din bild ser de riktigt vackra ut. /Anja

    SvaraRadera
  5. ps
    Vad är det för en tjusig byggnation i första bilden?
    ds

    SvaraRadera
  6. Du har så fint i din trädgård.
    En fröjd att få ta del av...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Undrar om jag också har Fujiyama, mina ser precis likadana ut.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad fint det är hos dig! Ser att jag behöver en rosenflockel för fägring nu. Floxen stod jag och höll i på en plantskola för ett tag sen, men dumt nog ställde jag tillbaka den!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker trädgård du har. Underbara höstfärger!
    Även hos mig blommar Rosenflockeln, gillar den.
    Önskar dgi en fin dag!

    SvaraRadera
  10. Åhh, så fint du har det i din trädgård!! Tack för rundturen och för inspirationen!
    Även här har vi haft frostnätter nu så det tar på växtligheten men å andra sidan så är de klara höstdagarna med solsken och blå himmel helt underbara så det jämnar väl ut sig ;))
    Kram Allis

    SvaraRadera
  11. Oj, den blir så hög! undrar om jag har plats men min.. men vackert ser det ut, matchar dina höstfärger.
    Fryser ja, nu går det fort. Någon vecka till och lökplantering är bara att drömma om.
    Ha det fint :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62