5 oktober 2011


Ketu Öde
Denna clematis planterade jag i våras och den blommar så fint nu.
Jag köpte från Estland och då kommer det bara rötter.
Jag köpte 11 st olika sorter och alla har vuxit riktigt bra. Flera har blommat ochså.


                                                                          Bagatelle



                                           "Chunninghams White"
                                         En höstblommning med flera blommor blev det iår.
 Vårblomningen blev ytterst lite av någon anledning.

Fotona är tagna den 30 sept.
Fortsättning följer:o)))



Hoppas att du får en riktigt fin dag

Kram/Gunilla

9 kommentarer :

  1. Vilken artrikedom, du har i din täppa. Mycket och vackert!

    SvaraRadera
  2. Har varierad erfarenhet av klematis från Estland, en del har tagit tid på sig att blomma eller helt försvunnit. Men om de väl etablerat sig är läget stabilt:)

    SvaraRadera
  3. Tänkte när jag läste ditt inlägg att det kan vara en bra idé att köpa ett gäng klematis från Estland nästa år - men när jag ser Ingerskommentar blir jag förstås tveksam. Hoppas fler berättar om sina erfarenheter här i kommentarsfältet!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Da har haft tur med dina clematisar tror jag. Den ena vackrare än den andra, och blommor redan iår. Hade det inte varit för ditt röda villvin hade jag nästan inte trott det var höst :)

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra Klematisar du har köpt. Vildvinet är så läckert röd på huset. Ja, nu är det höst.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Gode billeder.

    Jeg synes godt om dit andet sidste billede. Hvor har du en smuk have.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  7. Nu har jag läst ikapp i din blogg efter vår resa" Så mycket fint du har som blommar fortfarande!
    Här är det nästan storm och regnskurar då och då, så idag blev det inget gjort i trädgården!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Så härliga höstbilder, det är skönt att ha lite blomning kvar även nu en bit in på hösten (och innan snön kommer! :-)

    /Annika

    SvaraRadera
  9. Så vakre planter du viser oss nå i Oktober! Klematis blomstrer villig her også, men jeg har bare et eksemplar !
    Du har en herlig hage!
    Klem fra bestemor;)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62