30 oktober 2011


Visst är den fin i motljus.
Salix fragilis "Bullata"
Bollpil, finsk pil,klotpil, knäckepil den har många namn och blev riktigt populär på 80-talet i trädgårdarna.
Denna planterade vi mitten på 80-talet och den har vuxit rejält.
Nu står den avlövad och väntar på vintern.



Nu börjar en ny vecka och klockan har jag ställt tillbaka 1 tim. det kommer att bli en lång Söndagskväll och det tar väl någon dag innan jag kommit in i rytmen igen.


Helgen har vi tillbringat ute på sommarstället och där har inte frosten tagit så hårt ännu, några växter blommar fortfarande. Bilder kommer senare.


Ha det gott

Kram/Gunilla    .


9 kommentarer :

  1. Pilen växer väldigt snabbt och formen är ju fin!

    Ha en trevlig ny vecka!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  2. vilken vacker bild. Ha en fin kväll/gela

    SvaraRadera
  3. Den har så fin form! Gör skäl för namnet, bollpil.
    Jag håller med dig...kvällen blir lång. Det känns som om man ska gå och lägga sig snart fast klockan bara är 17.30.
    Ha en skön vecka!
    Ninni

    SvaraRadera
  4. Otroligt vacker bild Gunilla! Även har haft denna pil. Dock var den så begärlig för älgar - de åt upp rubbet av de späda grenarna att så att vi ansåg att trädet var som en älgmagnet. Alltså fick vi ta bort den.Året därefter insåg vi att viltstängsel var det som krävdes om jag ville odla trädgård....så nu är den där...inga älgar eller rådjur sedan dess - dvs på 12 år!/Anja

    SvaraRadera
  5. Jag har också ställt om klockan, trist bara att kvällarna blir mörka så tidigt nu.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Godt billede.
    Smukt træ. Jeg synes der er noget fascinerende over et træ der står helt alene.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  7. Visst har du visat din fina pil förut? Den har verkligen en underbar form!
    Jag skulle önska att alla dygn hade 25 timmar, det hade passat min rytm bättre...
    Hoppas att den nya veckan blir en bra vecka för dig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Hej där!
    Visst är det vackert med avlövade träd också, allt har sin tjusning tycker jag.
    Man älskar våren och när knoppar brister men det är inte mycket som slår de vackra färgerna på hösten tycker jag.
    ha en fin vecka nu
    Kram Lena

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62