4 november 2011

Blommig Fredag

 Minisurfinan försöker komma fram under locket som jag lagt över järngrytan så den har hamnat i en riktig fälla.
 Denna flugfälla är perfekt för att sättas i blomkrukorna och fånga de små blomflugorna med.
Här ligger en minkfälla gömd under granris för att fånga den mink som härjat ute på sommarstället nu i höst. Den vill vi inte ha boende under stugan i vinter.
*****************************************

Dessa bilder blir mitt bidrag till Fredagens tema hos Katarina. "Det är en fälla", "It´s a Trap."


Vill du se fler fällor så gå in till
Roses and Stuff




Trevlig Allhelgona helg.

Höstkram till alla som kikar in hos mig och njut av det varma höstvädret.

Gunilla

20 kommentarer :

  1. ÅÅ stackar surfinan, vilken fälla den hamnat i, men en envis rackare måste den vara som fortsätter att blomma ändå.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Det var flera olika fällor du hittat, bra gjort. Klurigt tema den här veckan. Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  3. Stackars minisurfinan! Jag hör den riktigt ropa på hjälp!/Anja

    SvaraRadera
  4. Ja den surfinan har verkligen hamnat i en fälla! Otroligt att den letar sig upp till ljuset i alla fall :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att den lyckas rymma....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Hoppas den sista fällan fungerar!
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Kul tolkning av temat, och särskilt den med petunian var ju klockren!!

    Trevlig helg!
    /RUben

    SvaraRadera
  8. Flera bra tolkningar av temat du visar!
    /Cika

    SvaraRadera
  9. Bra tolkning av temat denna fredag, hoppas att dina blommor får vara i fred till vinter nu då du har gillrat en fälla.

    Ha en skön helg i stugan!

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder på veckans tema :=)
    Stackars Surfina :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Vem vet, kanske du har en ny minkpäls nästa vinter? Då tror jag surfinan är mycket ofarligare fälla, och söt :)

    SvaraRadera
  12. Det er da vist en rigtig udbryder konge du der har ;0) Tak for dit hyggelige besøg i min lille have......det er altid hyggeligt på denne måde at komme p blogrundfart ;0)

    Dorthe

    SvaraRadera
  13. Aj, aj läskiga fällor ;-) Fast jag tycker nog mest synd om minken, även om jag förstår att den ställer till problem... Jobbigt det där.

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  14. Det var en fin flugfångare :) kram Suss

    SvaraRadera
  15. Det där var en riktigt smart och snygg blomfälla!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Blomflugefällan skulle jag behöva skaffa mig. De små liven är så irriterande.
    Önskar dig en underbar helg!

    SvaraRadera
  17. Ja det var verkligen tre helt olika fällor!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  18. Fin tolkning av temat!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  19. Flera dimensioner av fällor. Tack för kommentar hos mig och ha en fortsatt skön söndag.

    SvaraRadera
  20. Den flugfällan ser väldigt praktisk ut, var kan man köpa den?!?

    Vilken fantastisk växtkraft minisurfinan har!

    Hälsningar Birgit

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62