11 november 2011

Blommig Fredag

 Hosta,Funkia.finns i ett stort antal varianter, färger och former.Lika men ändå olika.

Lövräfsor. Vuxenstorlek och barnstorlek.
De har använts flitigt i höst.
Blad av träd och buskar. En stor skillnad bara på ett enda träd. Här har lönnen tappat några blad i varierande storlek. Det lilla bladet är från Häckoxbärs busken.

Blommig Fredag hos Katarina har temat
"Lika men olika", Same but different.

Gå in till Roses and Stuff och titta på fler bidrag i detta tema.

Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig helg.

Kram

Gunilla

27 kommentarer :

  1. Vilken fin funkiarabatt du har! Älskar verkligen funkior. Tycker de passar till precis allt.
    Ha en finfin helg!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tolkning du gör!Just Hostor finns ju i variationer i mångfalld.
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Jättefin tolkning. Gillar också funkior, du har en fin rabatt där !
    Krattbilden var gullig tyckte jag.
    Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  4. Det var många fina bidrag till veckans tema! Härlig funkia rabatt.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Funkiarabatten är jättefin! De är så dekorativa, allihop. Och krattorna var fina, det är väl nästan roligt att kratta med dem!
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  6. Vilken uppfinningsrikedom i olikheter men med samma 'ursprung'Gunilla!
    VAd olika folk har tolkat dagens tema!/Anja

    SvaraRadera
  7. Hi Gunilla...so we meet again!:) Loved your interpretation. It's amazing how one tree can have leaves of such different sizes!

    Have a great weekend!!

    SvaraRadera
  8. Fina exempel på olikheter i trädgården!
    Jag har också många olika funkior i Sverige. De är både vackra och tacksamma!

    SvaraRadera
  9. Så många fina bilder du har till veckans tema lika men olika. Du har hittat flera olika variationer, gillar din Hostarabatt.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Så fint med hjälp i trädgården, mysig bild :)

    SvaraRadera
  11. Hostor finns verkligen i många varianter, alla vackra på sitt sätt.
    Kul med räfsorna, och vad bra att du har en liten medhjälpare i trädgården! ;-) Fin tolkning av temat!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  12. Vakker hostabed! De sto spesielt godt sammen med det flotte vindskyddet i pil(?) og den flotte, flettede bedkanten! Jeg låner gjerne den ideen til noen egne bed om du ikke har noe imot det :-)
    Ha en riktig fin helg!
    Stein

    SvaraRadera
  13. Hostor är verkligen fina, finns ju hur många som helst. Vad bra med barnräfsa, det får jag skaffa till min lille kille om några år... :)

    SvaraRadera
  14. Lovely interpretation. The bed of Hostas looks very attractive,
    Have a good weekend!

    SvaraRadera
  15. Hej Gunilla!
    Funkior är härliga.
    Så gulligt att ha hjälp i trädgården. Undrar just hur mycket entusiasm du överför till barnen. Blivande trädgårdsentusiaster kanske.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Bra tolkning :) vilka fina räffsor ni har Kram Suss

    SvaraRadera
  17. Så många fina olika hostor du har! Snygg rabatt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Fina bilder som tolkar temat!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  19. Om jag hade så granna refsor så skulle jag använda dem ofta.

    SvaraRadera
  20. En mängd likheter och skillnader. Fint tolkat!

    SvaraRadera
  21. Trevlig tolkning Gunilla!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Jag säger bara - fint tolkat.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  23. Fin tolkning av temat. Gillar nog krattbilden mest.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  24. Vilken härlig hosta-rabatt! Så läckert med olika former och nyanser på bladen! Mina hostor lever farligt p g a sniglarna. Jag gör vad jag kan för att slippa få bladen perforerade, men sniglarna är flitigare än jag.

    SvaraRadera
  25. Kanonfin funkiarabatt!
    Ha en härlig helg,
    Mvh Malena

    SvaraRadera
  26. Härliga bilder som tolkar temat den här veckan.
    En skön vecka önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  27. Heisann!

    Grønne kombinasjoner er alltid vakkert!
    Ha fin, ny uke ;:OD)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62