26 november 2011

 I början av oktober har hösten gjort sitt intåg bland växterna.
 Nu är vi i mitten av oktober fortfarande blommar en del växter. Hostorna har börjat gulna och ser lite bedrövliga ut.
Den 26 november så är allt förberett för vinteruppehållet ute på sommarstället.

Det finns en del växter som fortfarande är gröna och verkar ha klarat minusgraderna bra.
Jag tittade på Törnrosaskjortel och den blommar oavbrutet än.
Tack vare den otroligt milda hösten. 


Idag har vi plus 5 grader och riktigt blåsigt.
Julen står ju för dörren så lite mysigare har det blivit inomhus.
Ljusstakarna och en del pynt har ställts fram.
Nu är det ,julklappar och julbaket som fattas men det blir nog klart det också innan jul.


Önskar er alla trogna vänner en riktigt fin 1:a Advents helg.


Kram
Gunilla

21 kommentarer :

  1. Önskar dig en skön Första Advent!
    Här har kommit fram lite ljusstakar och stjärnor också idag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig första advent!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Visst är det en mysig tid nu fram till jul, när man får pynta, pyssla, baka m.m.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen skillnad på bilderna från oktober och bilderna nu!
    Det är ju ovanligt för er att inte ha snö så här års. Här är det alldeles normalt!
    Ha en fin första advent!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Duktig 'flicka'! Här råder kaos, men snart skall ordning uppstå ur kaoset>;))!
    Trevlig advent på dig!/Anja

    SvaraRadera
  6. Ha en underbar advent...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Har nästan precis fått upp mina stjärnor i fönstrena, och putsat fönstren. Utsidorna spar jag till imorgon när det är ljust :))
    Det ser verkligen mysigt ut, ditt "land".
    Ha en fin adventshelg :)

    SvaraRadera
  8. Hej på dej!

    Jag önskar dig också en mysig 1:a advent! Här är det full rulle. Själv har jag fått dispens och njuter vid datorn en stund i kvällningen.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  9. Trevlig helg du med Gunilla!
    Jag gjorde bilderna större på de länkade inläggen och då blev de redan inlagda väldigt suddiga... Om du vill så kan du lägga in ditn länk igen:-)
    kram H.

    SvaraRadera
  10. Hej! Ska nog prova på att göra sådana fina ljus :)
    Har målat i olja när barnen var små men sen blev de så mycket annat så de blev lagt åt sidan, men någon gång ska jag nog börja igen för visst tycker jag de är kul :) Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Om det med målningen jag skrev var visst till fel blogg :) men vem vet du kanske ville ha den vetskapen om mej :) Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Ja nu kan väl snart trädgården få lite vila men ännu har inte snön kommit..
    Ha en fin första advent du också :)

    SvaraRadera
  13. Ha en fin 1:a Advent själv. Hittade din blogg via Mitt i livet, fin blogg du har och jag återkommer gärna.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilket mysigt ställe! Jag gillar verkligen huset (och trädgården förstås).
    Väldans mysko väder med plusgrader uppe i norr. Jag tror inte att du lider, det är skönt att slippa frysa = )
    Ha en fortsatt mysig advent!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  15. vilken skillnad mellan bilderna! Tänk vad naturen är föränderlig ändå! Och det är väl därför det är så kul att hålla på med trädgård, om det såg likadant ut hela året fick man ju inte det där fantastiska på våren när allt startar upp igen.
    Hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera
  16. Ja nu går allt i vila...men julen blir ju alltid ett lyft när dagarna är mörka och långa !
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vil få ønske deg en nydelig advent med masse kos og glede!
    Klem fra bestemor!

    SvaraRadera
  18. Så fina bilder du visar från din trädgård. Kul att se hur trädgården såg ut innan den gick i vila.

    SvaraRadera
  19. Nu är jag här igen! Lånade din bild på fåglarna i ståltråd. Tänkte ha dem som mall eftersom jag också försöker göra lite trådarbete. Det fick jag - eller hur?
    Sedan när jag ändå var i knyckartagen, så snodde jag ditt recept på tekakor. Kardemumma - intressant!

    SvaraRadera
  20. Hej Gulliga rara Gunilla!
    Tack!
    Visst är det konstigt att ni inte har kallare där uppe i norr. Här är det lika grönt och fint. :)
    Önskar dig en riktigt fin dag.
    Kraaaaam

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62