2 november 2011

Lite mera Höstblommning




                   Ett litet axplock av de blommor som sprider höstglädje ännu i trädgården.
Penseerna har frösått sig och blommar villigt än , det är jag tacksam för.

Den vingade benveden har börjat få sin fina höstfärg tillslut blir hela busken mörkt röd.

Kärleksörten finns i många olika varianter och den vill jag inte vara utan som höstblomma.

Clematisen Semu har blommat otroligt rikligt denna sommar och än finns det ett stort antal blommor kvar.

Hösten är ju fantastiskt varm iår, jag tror det är rekord. Bara någon enstaka natt har vi haft minusgrader.

Fin höst och en kortare vinter, det är perfekt.:o))))))



*****************************************************************************
Jag har jobbat på ett fritids idag och varit till en stor badanläggning med personal och barn.
En riktig utmaning för min del som inte hade varit där tidigare.
Men nu har jag åkt vattenfall ,vattenrutchkana och badat i utomhuspool så nu har jag varit på ett nytt äventyr. Och dessutom för första gången åkt med snabbtåget som invigdes här 2010.
Så min kvot för äventyr har fyllts på rejält idag. Jag känner mig nöjd.
********************************************************************************

Ha det riktigt gott, vi bloggas snart.

Kram/Gunilla

18 kommentarer :

  1. Jasså minsann du har inte varit i trädgården idag utan på annat galej ;-)Kul det också! Man behöver vårda både det ena och det andra.

    Själv har jag varit nöjd med att vara ifrån eleverna ännu en dag. Det där andrummet du vet så blir det nytändning då man kommer tillbaka. Ha det gott ikväll ska vi kolla på Bron det gör du kanske också.

    Sa jag att ddu har en fantastisk trädgård? Inte? Men det har du!!!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Visst är varje liten blomma mycket mer värld än såhär års, än all den ljuva sommarprakten, åtminstone blir jag glad över alla små rosenknoppar som strävar på i november.

    Kul dag du haft!

    Nu har jag just kommit in från vovvens kvällsrastning och samtidigt fått en nypa frisk luft.

    Ha en fin vecka!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Oj vad fint det blommar hos dig! Trots sen höst. Tack för att du är med i min utlottning!
    Kram Marie1

    SvaraRadera
  4. Ja nog ser man många under där ute nu ,o värmen puh ,vad det är varmt inne när värmen är på ,kramis Nette

    SvaraRadera
  5. Vilken fin höst vi har och har haft.....lite tröst efter den lite trista sommaren kanske.
    Det är väl kul att man kan göra nya saker som man aldrig gjort förr.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Tak fordi du vil dele dine smukke billeder med os.

    SvaraRadera
  7. Det är fortfarande lite sommar i din trädgård,penseerna är fina. När jag var barn tyckte jag de tittade på mig.
    Det var många aktiviteter du har varit med om idag. Vattenrutchkanna
    vill jag inte pröva.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Visst är det otroligt, vi hade +16 grader igår och idag något "kallare".
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det var MYCKET blom-blom hos dej än Så skönt att testa nya tuffa grejor??
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  10. Håller helt med dig - varm höst, kort vinter och så - VÅR! Perfekt!
    Så fint det blommar i din trädgård fortfarande!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  11. En dag i vatten låter kul, dagen gick säkert fort.
    Vackra färger hos dig fortfarande, heuchera är så tacksam så här års, den bidrar så bra till färgrikedomen :)

    SvaraRadera
  12. Även jag tycker denna höst är perfekt. Jag har fått fyllnad av de två senaste årens vintrar :) med jättemycket snö... Varje dag med plusgrader är en bonus i år, känns det som!

    Ja, vilken äventyrsdag du fick vara med om. KUL!

    Ha en fin dag i dag också!
    kram

    SvaraRadera
  13. Å det är så skönt med den här hösten. Förra vintern var på toook får lång. Å då gillar jag ändå vinter. / Anna

    SvaraRadera
  14. Åh, penseerna är ju för söta...känns ju nästan som vår :)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Hittade till din blogg idag. Kul med fler västerbottningar! Vad fint det fortfarande blommar hos dig. Det är fantastiskt att se blommor ända in i november.
    Hälsar Åsa K

    SvaraRadera
  16. Så flott du har det i hagen enda!

    På torpet har jeg masse av kjærleksurten, den lyser så opp med sine sterke fine farger!
    God Helg til deg og dine!
    Klem fra bestemor!

    SvaraRadera
  17. Hej igen!
    Javisst. Äntligen fredag! Tid för att ta igen sig lite så småningom.
    Ha en riktigt fin dag!
    kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62