30 november 2011

Orchidebilder


Brudorchiderna ,Phalaenopsis, blommar troget varje år.
 ´Cambria Hybr. blommar om med flera stänglar. Jag köpte den ifjol
och har inte haft någon sådan sort tidigare så det blev en riktigt glad överraskning då den blommar igen iår.

Ytterligare en brudorchide. 
Flera av dessa har knopp och håller på att slå ut.


Vi har som syns på nedre bilden så har vi barmark ännu.
Idag har vi haft plus 7 grader, riktigt blåsigt och regn.




Ha det gott i julstöket.




Kram
Gunilla

13 kommentarer :

  1. Så fina- Jag har aldrig lyckats att få dem at blomma om fastän jag ställer dem svalt och bara glömmer bort dem som man ska göra.....hmm...
    ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Vackra orkidéer och visst är det trevligt med uthålliga blommor :)
    att dessutom ha lyckan med åter-blomning är en bonus.

    Här är också barmark, hårda vindar och regn...fyyy!

    Trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  3. Så fint dina orkideer blommar... den röda var det härlig färg på.
    Om du letar efter mig så har min blogg raderats, varför vet jag inte...men vill du något så finns jag på fb. (ska se om dottern kan hjälpa mig med bloggen när hon kommer hem, annars får jag göra en ny)
    Kram från Anne-Lie//Skaparglädje

    SvaraRadera
  4. Vackra orkideér har du. :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig med blommor både ute och inne!
    Men du kan tro, att den lilla mini-änglatrumpeten, som nu står inne i ett fönster, bara växer och växer... hur ska det gå?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Snygga orkideer du visar, den röda cambrian var väldigt fin. Med orkideer kan man aldrig riktigt veta om de vill blomma om eller ej, men jag har märkt att om de får torka för mycket så står de bara och tjurar. Min kollega har alltid sina brudorkideer ståendes i lite vatten, och de blommar jämt säger hon.
    Även hos oss i Norrbotten har vi barmark efter en dag med ösregn och + grader, men nu blir det kallare igen.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  7. Hej Gunilla !

    Vilka vackra orkidéer du har !

    Nu har jag varit ute och mätt min mosskudde .. den är 32 x 25 ungefär !
    Lycka till med skapandet !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  8. Brudorkidéerna blommar ju mer eller mindre kontinuerligt, man blir nästan less på dem även om de är fina. Bra att du lyckats få den andra att blomma om:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga orkidébilder! Har endast en som blommar just nu, men en massa blomstänglar på kommande.
    Ha det så bra! Kramar, Mona

    SvaraRadera
  10. Orkidéer är så fina, men jag har inte någon större tur med dem, men mina svärdöttrar däremot får dem att blomma år efter år. Jag tror att de får för mycket vatten hemma hos mig och det gillar de ju inte.
    Du hade härliga färger på dina.
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  11. Orkidéer är så tacksamma nästan alla blommar om & om igen. Vi får se nu om den jag fick av dig vill blomma om det skulle vara roligt.

    Ha en bra dag. Kram Magdalena

    SvaraRadera
  12. fina orkideer! cambrian är ju lite svårare att få att blomma igen...
    bart är det här åxå och det talas om snö först i februari... =)
    trevlig torsdag
    susanne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62