7 december 2011

Första snön



Nu har vi fått den första snön natten mot Måndag. Inte så mycket men marken fick ett vitt snötäcke.
Lite ljusare blev det så något positivt är det ändå.


Småfåglarna är ivriga besökare vid fågelbordet, nu är det en strykande åtgång på talgbollar,nötter och fågelfrön.


Lite kyligt ser det ut att vara på trädgårdssoffan, men när vårvintern gör sitt intåg då är det ljuvligt att sitta i vårsolen.
Snart är vi där:o))))


Bilderna är tagna genom fönstret så det ger lite reflexer på nedre bilden.


Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.


Kram


Gunilla

17 kommentarer :

  1. det verkar nog som vi har en halv cm mera snö idag ,det kom sådär skurvis.kram Nette

    SvaraRadera
  2. Här har vi inte fått många flingor ännu,tycker om när den första snön kommer och det blir lite ljusare
    Här är det stor åtgång på fågelmat också,tycker om att stå och titta på livet runt fågelbordet,oj, är det pensionärsvarning,hihihi
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Andra snön har kommit hos oss idag, jag behöver inte så mycket, nån lägre kyla behöver jag inte heller...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Även vi i södra delen av landet har fått lite snö. Nu får vi inte glömma bort våra småfåglar, det är så roligt att sitta och titta på dem när de äter.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Visst är det fint när det blir lite ljusare av snön (säger en rabiat vinterhatare;)!)
    Ang. roddarna: Vi gör ett nytt försök i augusti;)!

    /Anja

    SvaraRadera
  6. Gunilla, hjärtligt välkommen till Kärleksstigen, jag guidar dig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Här i söder är det fortfarande barmark!
    Så fint du har gjort för dom små fåglarna!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Visst lättar det med detta mjuka vita som lägger sig som ett ljust täcke över mörkret.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker blogg vi halkade in på, ljuvliga bilder, vi är 3 tanter som är födda på femtiotalet och skriver om våra minnen, hoppas du vill hälsa på, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  10. Gode billeder.
    Vi har fået en smule sne, men i dag er det væk igen. Nu regner det ret kraftigt, og det er begyndt på at blæse. I nat og i morgen loves her storm.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  11. Härligt med snön tycker jag! Mysigt med fågelmatningsplats så man kan sitta inne och spana på de små fåglarna utan att störa.

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  12. Hej Gunilla, roligt att du hittade min blogg så hittade jag din! Och vilken fin trädgårdssoffa du har! En sån skulle jag gärna också ha! Ha det bra, kram, från Solveig i Rosendal-torpet.

    SvaraRadera
  13. Przyjemnie jak śnieg przysypie szarość panującą wokół i miło patrzeć na ptaszki korzystające z karmików. U nas niestety wieje i pada deszcz :-(
    Pozdrawiam

    SvaraRadera
  14. det blir liksom något helt annat när det kommer snö, ljusare och mera dämpat, faktiskt känns det mindre kallt också. den första som kommer gör mig till ett litet barn igen, jag blir så glad, nu blir det en vit jul :)

    SvaraRadera
  15. Vilket fint fågelbord du har! Här har vi än så länge bara lite vitt puder på marken men nu till natten väntas det visst snöoväder så kanske det blir att pulsa genom snön imorgon bitti:) ...eller så blir det inte så mycket av snöandet, jag tror det när jag ser det:) Visst blir det ljusare och finare så fort det blir vitt på marken!
    Ha en fin avslutning på vecka!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  16. Även här har snön lagt sig på marken.
    Idag har det snöat till och från hela dagen så nu är det några cm.
    Det är ljust och jullikt ute, hoppas snön får ligga kvar. Men någon större mängd vill jag inte ha, det räcker som det är :=)

    Fint att det lilla paketet har kommit fram.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Riktigt fina fågelbilder! Jag vill ha en matplats till dem, men kan inte bestämma var. Har också lust att prova mata havsörnarna. det skulle vara hur häftigt som helst! Kanske provar jag något nere på ängen...
    Nej, snö det kan vi vara utan! Egentligen tycker jag att det är vackert, men här nere är det ju alltid så halt oavsett temperatur. Får jag välja så tar jag barmark och plusgrader ;-)

    Kramar från Lisa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62