14 december 2011

Godis påse


Det kan ju vara lite svårt att få tag i småpåsar till godis när man skall ge bort. Så jag tillverkar egna av julpapper.

Ta ett lämpligt stort papper beroende på hur stor påse du vill göra.
Vik långsidorna mot varandra. Lite omlott för att kunna limmas ihop.





Vik nedre delen för att göra en botten.
Vik sedan båda hörnen in mot mitten.
Vik uddarna mot mitten limma eller tejpa ihop så att det bildas en botten.
Det är lite svårt att skriva hur man gör men jag hoppas att du kan se det på bilderna.


Du kan göra riktigt fina påsar med dekorationer och fint papper.
Fantasin sätter inga gränser.:


Lycka till


Ha en fin dag
Gunilla

18 kommentarer :

  1. Precis så gör jag också ! Tycker det är helt suveränt att kunna anpassa påsen till tillfället ! Jag har även gjort massor med påsar av tidningar, veckotidningar och månadsmagasin (återvinning) och använt som emballage när jag är ute på mässor :)
    Ha trevliga dagar med massor med kul, pyssel och annat, kram Eva

    SvaraRadera
  2. så smart tips!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Tänk så mycket roligare det är att få något i en hemgjord påse än en köpt......
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Så fin! Tack för tipset!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Ett sånt fint tips, påsarna blir jättesnygga och varje påse unik.

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  6. Roligt att du vill vara med i min utlottning. Bra sätt att göra egna påsar. Jag hoppas jag fått ordning på internet nu, har varit frusterande att inte kunna hänga med. Ha en fortsatt skön advent.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  7. jättefin ide!
    förr då jag var flitig i köket gjorde även jag egna påsar, men numera är det så lite jag gör i köket...
    trevlig torsdag
    susanne

    SvaraRadera
  8. Var det så 'enkelt', tack, detta tror jag att jag ska klara. Jag hade aldrig klarat finna ut hur man gör utan din hjälp :)

    SvaraRadera
  9. gjorde såna här påsar när barnen var små på barnkalasen men har aldrig tänkt på att man kan göra till julgodiset man ska ge bort.Blir ju jättetrevligt!! Tack för tipset!!
    mvh mia

    SvaraRadera
  10. Vilket enkelt och bra tips! SMå bitar av julpapper blir ju alltid över..nu vet jag vad jag kan använda dem till : )
    /Cika

    SvaraRadera
  11. Tack för detta jag har perfekt papper till att göra påsar av.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  12. Tack för den fina ideèn, trevlig helg önskar...3 tanter

    SvaraRadera
  13. Hej på dej Gunilla vilka festliga påsar! Gjorde ju sådana på dagis direkt översättbart med julpapper!

    Tack för tipset!!!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  14. Aha, pyssliga påsar att fylla med gottis. Kan ju fyllas med vad som helst faktiskt. Nu blev jag inspirerad! Måste göra några påsar jag med. Gottegrisen (maken) kommer hem nästa vecka, så det vore kvinnlig list att ha ett par påsar redo. Det gäller att ställa in sig så här i juletid, fniss.

    Fredagskramar från Lisa

    SvaraRadera
  15. Hejsan! Den ide´n kunde jag 'låna' till påsar vid marknadsförsäljningar, tack så mycket :O)
    Ha en finfin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Snyggt och praktiskt Gunilla! Vad du kan och så duktig du är!/Anja

    SvaraRadera
  17. Extra fina påsar till jul:) Tack för tipset.
    Trevlig advent!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62