23 december 2011


Jul är dagens tema hos Roses and Stuff.


Fotot är taget i början av December iår när vi fick den första snön. Bilden är på vårt hus.


Jag vill på detta sätt önska alla bloggvänner som lämnar en hälsning. 
Alla som är följare av min blogg. 
Alla som bara tittar in.


        En riktigt GOD JUL.


Gå in till Katarina och se hur andra deltagare  tolkar Jul.





Julkramar till er alla


Gunilla






God Jul på andra språk.




Afganistan (Farsi ): Sal-e no mubarak
Albanien : Gezur Krislinjden
Arabiska : Idah Saidan Wa Sanah Jadidah
Argentina : Feliz Navidad
Spanien (Baskien) : Eguberri On
Belgien : Vrolijke Kerstmis
Bangladesh : Shuvo Baro Din - Shuvo Nabo Barsho
Brasilien : Feliz Natal
Bulgarien : Tchestita Koleda
Chile : Feliz Navidad
Danmark : Gladelig jul
Finland : Hyvää Joulua
Frankrike : Joyeux Noël
Grekland : Kala Christouyenna
Grönland : Juullimi Ukiortaassamilu Pilluarit
Hawaii : Mele Kalikimaka Hebreiska : Mo'adim Lesimkha
Indonesien : Selamat Hari Natal
Indien (Hindi ): Shubh Naya Baras

 
Island : Gledileg Jol
Italien : Buon Natale
Japan : I Kurisumasu O
Kina : Jok Nay Sing Dawn Fy Lot
Korea : Sung Tan Chuk Ha
Kroatien : Sretan Bozic
Kurdish : Seva piroz sahibe
 Latin : Pax hominibus bonae voluntatis
Lettland : Priecigus Ziemassvetkus
Makedonien : Srekan Bozik
Nederländerna : Hartelijke Kerstroeten
Norge : God jul
Portugal : Feliz Natal
Russian : Pozdrevlyayu s prazdnikom Rozhdestva
Serbian : Sretan Bozic.
Spanien : Feliz Navidad
Storbritanien : Merry Christmas
Sverige : God jul
Tanzania (Swahili) : Krismas Njema Na Heri Za Mwaka Mpya
Thailand : Sawadee Pee Mai Turkish - Noeliniz Ve Yeni Yiliniz Tyskland : Fröhliche Weihnachten
USA : Merry Christmas
Vietnam : Chuc Mung Giang Sinh
Österrike : Fröhliche Weihnachten

51 kommentarer :

  1. Tack!
    Önskar DIG Gunilla också en riktigt Fridfull Jul!
    Jättefin bild på ditt hem :)
    Vi har också litet vitt här andra sidan Kvarken :) (just nu)
    KRAM Vivan

    SvaraRadera
  2. En riktigt God Jul önskar jag dig också!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Jag vill också önska dig en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  4. God Jul Gunilla!
    Vilken fin bild på ditt hus. Här är det ingen snö kvar.
    Julkram
    Annika

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en riktigt god jul tillbaka!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Önskar dig också den bästa fridfullaste godaste julen!!!
    "Hyvää Joulua"
    /Nina i Jakobstad

    SvaraRadera
  7. Ha en riktigt god jul på dig också.
    Camilla

    SvaraRadera
  8. En skön och fridfull jul önskar vi dig, julkram från 3 tanter

    SvaraRadera
  9. Ni har snö! Avundsjuk blir jag.
    Kul med God Jul på alla språk!
    Agneta julkramar

    SvaraRadera
  10. Jag önskar dig en helt underbar jul!!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Önskar dig och de dina en riktigt ljuvlig jul
    kramiz från kullervilla

    SvaraRadera
  12. Så vackert med snö!
    God jul!
    /Cika

    SvaraRadera
  13. En riktigt fridfull God Jul önskar jag dig också!

    SvaraRadera
  14. Önskar dig och de dina en God Jul !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  15. Önskar dig en riktigt mysig jul!

    SvaraRadera
  16. Tack detsamma Gunilla, massor med julkramar till dig också !! Huset ditt strålar av julefröjd och julefrid !

    SvaraRadera
  17. Tack och en riktigt God Jul till dig och din familj också!
    Julkram från mig!
    Monica

    SvaraRadera
  18. En riktigt God Jul till dig också ! Så fint med huset inbäddat i snön.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  19. Önskar dig en riktigt God Jul Gunilla!
    Birgitta

    SvaraRadera
  20. Önskar dig detsamma - en rikigt God Jul!

    SvaraRadera
  21. Önskar dej en riktigt GOD JUL från södern där snön har smält bort.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  22. En riktigt God Jul till dig med!
    Julkram /Bea

    SvaraRadera
  23. Jag önskar dig en riktigt skön julhelg!

    SvaraRadera
  24. Hyvää joulua på dig! Roligt med dessa olika språk!
    Alltså önskar jag dig och de dina en fantastisk jul!/Anja

    SvaraRadera
  25. Jag ville bara titta in här och önska dig en riktigt God Jul.

    SvaraRadera
  26. Önskar dig en riktigt God och Fridfull Jul!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  27. A very Merry Christmas to you and a Happy New Year. Enjoy the festivities!

    SvaraRadera
  28. Jag önskar dig en riktigt fin jul! Mys allt vad du orkar, snö eller inte...

    Många kramar, Lisa

    SvaraRadera
  29. God fortsättning och tack för din hälsning! Nu skall vi äta sista julfrukosten för i år!

    SvaraRadera
  30. Tack för din hälsning och jag önskar dig detsamma. Hoppas stormen inte tagit allt för hårt hos dig. Anita

    SvaraRadera
  31. Kul med god jul på andra språk. Önskar dig en rikitigt god jul//Britt

    SvaraRadera
  32. Vilken stämningsfull och fin bild på ert hus. Visst är det fint med snö till jul :) Idag har vi +7! här hos mig och solsken. Visst är det skönt men inte så stämningsfullt.
    God fortsättning önskar jag dig också!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  33. God jul till dig också :) Det var jätte fina bilder på dit hus och så fint det såg ut med all den snön :) Din sida ser väldig konstig ut .men det kan kanske bero på att jag har Firefox ?
    kram :)

    SvaraRadera
  34. God fortsättning :) Vilken vacker vinterbild! Så ser det INTE ut här ;) Jag har verkligen önskat mig snö nu till jul och fortsätter önska tills trettonhelgen är över men sedan vill jag ju ha vår! Det var faktiskt lite vår i luften idag, hörde fåglar och duggregnet var så lätt så det störde inte, men jag har varit i växthuset och plockat bort sådan som ramlat ned och möglat, typ gamla chili så nu känns det fräscht igen.
    Ha en fortsatt skön helg :)

    SvaraRadera
  35. En fortsatt god jul til deg:)

    SvaraRadera
  36. Happy Holidays to you as well!

    SvaraRadera
  37. God fortsättning!
    Fin vinterbild av ert hus. Jag antar att det inte är lika vintrigt där nu. Här finns några snöplättar i det gröna våta gräset, plus fyra har vi just nu.
    Nu går vi mot ljusare tider!
    Ha en fin vardag!
    kram

    SvaraRadera
  38. En riktig god fortsättning till dig också. Hoppas julen har varit fin :)

    SvaraRadera
  39. God Jul till dig med:-) Och ett tidigt gott nytt år! Nu hoppas vi bara att snön får ligga kvar:-)

    SvaraRadera
  40. Ha en fin fortsättning!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  41. Vilket fint vinterlandskap!
    Tänk att nu är julen över...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  42. Här stormar det nu. Har gjort det hela dagen. Inte blev det av att gå på ngn promenad trots goda föresatser.
    Ha en fin onsdag!
    kram

    SvaraRadera
  43. God fortsättning till dig,Gunilla! Roligt med din God-Jullista på olika språk. Hörde just på nyheterna att man inte längre ska säga Merry Christmas i USA för då stöter man sig med olika trosuppfattningar! De ska övergå till att säga Happy Holiday. Ska alla gamla traditioner suddas bort och varför kan man inte acceptera att jul kan firas på olika sätt. Det är en sorglig utveckling tycker jag.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  44. Önskar dig en fint slut på det gamla året och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62