22 januari 2012

Blandkombinationer

Miscantus sinensis "Ferner Osten" som får rödaktiga vippor på hösten.

Här har vi ett flertal bladkombinationer.
Alla fina på sitt vis.
Parasollblad Astilboides tabularis.
Löjtnantshjärta Dicentra s. lamprocapnos Alba.
Furirhjärta Dicentra eximia rosa blom.
Astilbe , Astilbe arendsii vit.
Skuggviolruta Thalictrum rochebrunianum
Randgräs. (Numera borttaget)


Bilderna är tagna tidig sommar så därför syns ingen blommning.


"Bland rosor och bladlöss" vill ha in olika bladkombinatiner som du kan länka dig in på.
Och framför allt få ideer till planteringsförslag.


Kika in här




Ha en fin Söndagskväll


Kram
Gunilla

19 kommentarer :

  1. Vilka skönheter och vad glad jag blir att du har länkat. Jag gillar verkligen parasollbladet. Så vackert!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Du har så flotta rabatter och gräset tycker jag passar perfekt :)

    SvaraRadera
  3. Parasollbladetär verkligen häftigt och en vilsam kontrast mot de småflikiga bladen. Vet inte om benved är härdighos dig. Du kan väl fråga i plantskolan...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Så roligt och lärorikt att se andras bladkombinationer. Jag är imponerad. / Pia

    SvaraRadera
  5. Fina kombinationer. jag har också parasollblad och tycker verkligen om denna STOR-bladiga växt.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Många vackra blad du visar.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det är en sak jag har upptäckt mer och mer, att inte bara se till blomningen, olika bladformer, och färger, är minst lika viktigt!
    Dina rabatter är, som vanligt, jättevackra! Blir din violruta också 2 m hög? Det blir min!!!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Oj så fina kombinationer du har.jag gillar kombos av blad och jag ska titta om jag har nått som jag kan länka:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Verkligen fint ihop :) sådana bilder behövs denna vintriga dag, ha en fin vecka hälsar 3 tanter

    SvaraRadera
  10. Läckra bladkombinationer!
    Trevligt med en samlingsplats så man kan kolla in hur andra har det :=)

    Ha en härlig start på veckan!

    SvaraRadera
  11. beautiful.... whenever there is something central to the rest.

    SvaraRadera
  12. Det er så man legter til sommeren av dine bilder, men den er jo noen måneder vekk !
    Klem fra bestemor!

    SvaraRadera
  13. Läckra kombinationer ! Färg och form går hand i hand, harmoniskt och vackert !
    Ha det gott, kram Eva

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra kombinationer du har i dina rabatter! Så fint!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilka underbara bladkombinationer! Och vackert vinterland. Visst kan man ha vinter om det blir riktig snö och lagom kallt.
    Tack för trevlig kommentar på min blogg. Nelly mår bättre i dag, och jag gissar att hon är helt sig själ igen om två-tre dagar.
    Ha en fin kväll! /Ingrid

    SvaraRadera
  16. Härliga blad! Åh, vad jag längtar efter våren! Ännu mer nu när naturen bytt färg = ( Tur det finns frökataloger att drömma sig bort i!

    Ha en fin kväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  17. Hittade just den här gamla länken. Parasollbladet är en riktig höjdare och ditt exemplar är jättefint. Det finns så många möjligheter med blad, speciellt i skuggan! ha en skön helg/Monica

    SvaraRadera
  18. Hittade just den här gamla länken. Parasollbladet är en riktig höjdare och ditt exemplar är jättefint. Det finns så många möjligheter med blad, speciellt i skuggan! ha en skön helg/Monica

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62