7 januari 2012

Januari 2012


Idag så gjorde vi ett besök ut till sommarstället och då såg det ut så här.
Ca 1,5- 2 dm snö. 
Spåren har en hare gjort.

Snön ligger tungt på trädens grenar.
Riktig blöt snö kom ner i veckan och det har frusit fast. Men visst är det fint.


******************************************


Minus 11 grader har vi nu, kylan gör sig påmind ganska lämpligt.


Jag kan se att ljuset kommer så sakta tillbaka för det är ljusare längre på eftermiddagen.
Och solen lyser från en klarblå himmel.
Nu är det bara att fånga dagen och njuta av den.


Hoppas att helgen blir fin för dig.


Kram


Gunilla

21 kommentarer :

  1. Vi har minus 9 nu och bara lite snö, minus 5 är lagom för mig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vinterbilder! Här i Skåne är det ingen vinter alls, vi har haft frost här i Malmö tre gånger på hela säsongen. Tänk vilken skillnad det kan vara i vårt avlånga land. :) En fin lördagskväll önskar jag dig! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Så fint med snö. Här har vi i stort sett inte haft någon i år.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Visst är det vackert! Kan man få beställa bara några dagar med snö? Bara för att få se träden så där vackra...
    Ert sommarställe ser ut som en riktig idyll. Jag gissar att du längtar till att flytta dit till sommaren.

    Lördagskram, Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vi här andra sidan pölen har också fått se solen idag från en blå himmel ... ca 10-15 grader!
    En fantastisk vinterdag!
    Fint sommarställe i vinterskrud ni har!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Det är det som är så skönt med vinter man tar en dag i taget och bara är.
    Därför vill jag också ha lite snö.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Ja visst har det blivit ljusare :) men snön gör det ännu ljusare och de saknar vi här Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Jättevackra bilder, men jag är glad så länge vi slipper snö och halka här nere!
    Ha en fin söndag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Det blir så mycket ljusare och stillare ute med snön ute tycker jag, inte känns det fullt lika kallt heller. Här har mannen åkit skidor idag, jag gillar inte det dessvärre men skotta snö är också motion.. Ser fint ut hos dig :)

    SvaraRadera
  10. Här hade vi nästan minus tjugo i går, nu betydligt varmare.

    Fin trädgårdskärra i förra inlägget!

    Vackra vinterbilder, speciellt den första med harspåren!

    Ha en skön söndag!
    kram

    SvaraRadera
  11. Just nu är det uppehåll i snöandet här i Piteå och jag får en möjlighet att njuta utav den vita varan...=)

    Visst är det härligt med ljuset!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Så fint med snön, tänk att lite snö kan ge den rikgtiga vinterstämningen.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. You are lucky having a proper winter. Our forecast for this week is PLUS 11 degrees!

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt med vinter! Även om jag "svor" en del i veckan då det kom så mycket snö varje dag - det blev för mycket skotta av bilen då...

    Fiffig kärra i förra inlägget!

    Ha en bra dag!
    /Helena

    SvaraRadera
  15. Kul att du tittade in hos mig!
    Lycka till i lotteriet!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  16. Hej och god fortsättning...
    Även här har det blivit vinter med lite lagom med snö, några grader kallt och solsken.
    Vilken smart kärra som du fått. Den kommer säkert att bli bra att ha när "vårbruket" drar igång.
    Ha det gott
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  17. Hej
    mycket vackra vinter bilder, ja snö har vi så det räcker :)
    känns toppen att ljuset kommer :)

    ha det gott/Catti

    SvaraRadera
  18. Åh, vilka vackra vinterbilder!!! Underbart!
    Kram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  19. Det är vackert med snö men ändå är jag glad över att inte ha någon. Njuter av att kunna promenera i skogen :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  20. Ja visst är det vackert! :-) Och väldigt skönt att det så sakteliga blir ljusare så man inte missar dagsljuset bara för att man inte tog sig ut den lilla stunden solen var uppe ;-)

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  21. Hej Gunilla!
    Vet du?,
    man blir alltid glad av dig.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kraaaaam

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62