17 februari 2012

Blommig Fredag


Gallicarosen  "Rosa Mundi" Polkagrisros.


Riddarsporrarna tycker jag ser lite gammeldags ut.
De var en av mina första frösådda perenner. Sedan fick jag blodad tand:o)))

Detta är en gammal drickesback. Jag har haft den i snart 40 år och den tjänade som leksaksback de första åren , Synd bara att jag målade den:o(Nu får den vara som trädgårdsdekoration tillsammans med det gamla kärret.

Vårt sommarställe ser ju gammeldags ut också. 
Det är gamla timmerhus som är byggt ihop.




Fredagens tema hos Roses and Stuff är "Gammeldags"
Gå in till Katarina och titta på flera härliga bidrag.




En riktigt trevlig helg önskar jag er alla.


Kram
Gunilla

34 kommentarer :

  1. Jag trodde faktiskt att Rosen 'rosa mundi' var en nyare ros. Vilken fin drickesback och kälke du har!!
    Ha en alldeles underbar helg!

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder du visar på dagens tema. Växter med historik gör ens trädgård till en plats full av minnen.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder. Vilket ställe med alla växter. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder!
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  5. Ja, tänk vad tiderna växlar! Ibland ska man luta av och ibland ska man måla i glada färger och nu ska man måla vitt och nöta av det lite.Men drickabacken är fin!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Åh, vad jag älskar dina Riddarsporrar! Sådana önskar jag mig till min trädgård. Ha en fin helg!
    Carina

    SvaraRadera
  7. Tycker din drickaback är helt bedårande passar verkligen in i temat. Polkagrisrosen fick mig att tänka på Gränna och hur mycket jag älskar nyakokta polkagrisar !
    Ha en härlig helg, kram

    SvaraRadera
  8. Gammaldags och vackert.. Rosa Mundi.. försvann för två år sedan på vintern.. den var liten och orkade inte med den stränga vintern som var, trist! Ha en fin helg.. o vackert sommarställe ni har förresten.. mycket fint../Moa

    SvaraRadera
  9. Så härlig blombilder du visar denna vinterdag!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Så vackra gamla saker och er sommarstuga är ju såå fin!
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Kara Gunilla, Oh, lovely delphiniums! Wonderful to see the garden now! Have a good weekend. Kram Carol

    SvaraRadera
  12. Du har flot have! Og ja - Rosa Mundi er fantastisk :)
    Bra helg!

    SvaraRadera
  13. Vilken fin tolkning! Underbar drickaback! Har aldrig sett en sådan dubbel själv, men hade mina leksaker i liknande, fast enkla! Kul! Sedan har du ju så rätt i Rosa Mundi och Riddarsporrarna så! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  14. Lovely pictures especially Rosa mundi, one of my favourite flowers.

    SvaraRadera
  15. Vilket fint hus! Rosa Mundi har jag inte ännu, men så ljuvlig den är.
    Fin back också.
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. Har länge tänkt skaffa den polkagrisfärgade rosen, nu blir jag ännu mer sugen , den är så söt!
    den gamla vagnen är ju också så charmig.
    Mia

    SvaraRadera
  17. Rosa Mundi, underbar. Dina gamla drickabackar och kärra är fantastiskt fina.
    Ha en skön helg/ Vivian

    SvaraRadera
  18. Ert sommarhus ser mysigt ut! Kul att du lyckats så bra med frösådd av riddarsporre - det blir premiär för mig i år!

    Ttrevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  19. Fina blommor och underbar kärra!!
    Trevlig helg önskar jag dig.

    SvaraRadera
  20. Rosa Mundi var den första rosen jag skaffade hit. En massa riddarsporrar fanns redan.
    /Anette

    SvaraRadera
  21. Vilka fina bilder du visar! Gillar verkligen drickbackarna. :o)

    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  22. Vilken pampig riddarsporre!
    Till sommaren måste jag se till att få ett par till perennrabatten.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  23. Visst är det härligt att så sina perenner själv. Sitter just nu med lite pionfrön och undrar hur jag skall göra med dom om de alls går att så. Nu skall jag gooogla vidare på det. Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  24. Så fint det ser ut på ditt ställe ,kram Nette

    SvaraRadera
  25. Underbara bilder som tolkar veckans tema.
    Drickesbackarna i trä väcker faktiskt minnen från förr :=)

    Trevlig helg!

    ska nu försöka tolka de underliga bokstäverna för att kommentaren ska bli synlig... inte helt lätt.

    SvaraRadera
  26. Härlig tolkning du ger oss :) riddarsporren är ju en så vacker med sin blåa färg men giftig. Fina bilder du visar upp Kram Suss

    SvaraRadera
  27. Många fina gammaldags blommor. Och gamla redskap är ju så vackra!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  28. Så fina bilder! Rosa Mundi är så läcker och det är roligt att ha riktigt gamla växter i trädgården.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  29. Mycket fina gamla saker. Gillar allt sånt i trädgården.

    Kram

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Så fint du visar på temat, njuter och hoppas på en tidig vår/sommar :)

    Med tanke på v-sockret: Jag använder det bl a i bakverk, desserter osv,
    dvs kan användas likt vanligt vaniljsocker.

    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  31. Åh så mycket fint! Nu blir min längtan ännu större :)
    Ha en skön söndag!
    Ninni

    SvaraRadera
  32. Sv: Kul att du är med och tävlar.. Har du gillat facebook sidan?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62