24 februari 2012

Blommig Fredag.

 Delphinium pylzowii . En riddarsporre som blir ca 40 hög och har en riktigt klarblå färg. Frösådd.
Rosen är en kanadensisk sort som jag inte vet namnet på.




Borstnejlika "Shooty" tillsammans med en kaprifol
 Pion okänd. Gammal sort som jag fått.
Primula som jag köpte som inneblomma men sedan planterades ut i rabatt. Återkommer snällt varje år.
Kanske någon av er vet något namn.


Detta blev ett axplock till  dagens tema "Färg" "Colours" hos Roses and Stuff.


Jag önskar er alla en riktigt fin helg.
 I söder har ni kanske redan vår, här ligger snön djup ännu men jag gläds verkligen åt den milda temperaturen som vi har haft i flera dagar . 
Snön har börjat rasa från taken och det rinner i stuprännorna. Härligt nu går det åt rätt håll.


Gå nu in till Katarina och njut av flera fina färger.


Kram
Gunilla

44 kommentarer :

  1. Härliga kombinationer men nr 2 blir min favorit, så läcker färg på borstnejlikorna.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Fina färger du visar. Delphinium pylzowii föll jag för vilken härlig blåfärg!!
    Ha en alldeles underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. Gillar kombon borstnejlikorna och kaprifolen, så snyggt! Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Härliga kombinationer! Gillar särskilt den med borstnejlikan (jag också!!). Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  5. Det är ju precis vad jag längtar efter nu...en hel massa färg....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Härliga färgkomber allihopa men den översta bilden...blå riddarsporre och rosa rosor - underbar.

    Trevlig helg/ Susanne

    SvaraRadera
  7. Lovely colour combinations, Gunilla. And the primula is very pretty.

    SvaraRadera
  8. De här jordvivorna som man köper som krukväxter så här års, är verkligen tacksamma utplanteringsväxter. Tåliga - och tidiga!
    -Den låga riddarsporren föll jag för - en sådan härlig blå ton!

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga färgkombinationer, speciellt den första!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Underbara blommor (oj, vad man längtar), min favorit var primulan!

    SvaraRadera
  11. Så vackra färgkombinationer!
    Trevlig helg!
    /Cika

    SvaraRadera
  12. Tack för titten och kommentaren hos mig! Men...inte 17 MÅSTE man vinterförvara dahliaknölarna. Under alla år tidigare så har jag behandlat dom som sommarblommor och låtit dom vara kvar i jorden och dö. Sen har jag köpt nya - i andra färger och former - nästa säsong!! Men i år tänkte jag vara "duktig" och det gick förmodligen som vanligt inget bra.

    SvaraRadera
  13. Elsker nelliker og kaprifolie kombination! Det er utroligt smukt!

    SvaraRadera
  14. Ögat dras till färg. Allra helst efter en grå/vit vinter. Helt klart en tjusig Pion!

    SvaraRadera
  15. Så härliga blombilder du visar.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga sommarbilder du visar,nu längtar man ännu mera!
    Tack för att du kikade in hos mig//Ulrika

    SvaraRadera
  17. Tänk när det blommar så här fint i våra trädgårdar.
    Jag vill önska dig också en trevlig Helg!

    SvaraRadera
  18. Vilken längtan efter sommar jag får av dina bilder! Även om vi har vår här nu, så är det långt till sommaren. Det är lätt att bli lurad = )
    Ni där uppe har en underbar tid att sse fram emot. Den långa våren är något jag kan sakna. Här går det så himla fort när det sätter igång! Vissy vill jag ha bort snön, men jag hinner inte med...
    Ha en fin kväll och njut av de kommande veckorna!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  19. Gunilla I love your flowers. You have some of my very favorite flowers pictured here. Wishing you a wonderful weekend and for spring to come soon.

    SvaraRadera
  20. Så fina och färgstarka foton. Min favoritbild blir nog borstnejlikan tillsammans med kaprifolen. Annorlunda och mycket vackert.

    SvaraRadera
  21. Härliga färgkombinationer! Riddarsporren med sin intensivblåa färg blir min favorit:)
    Ha en fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  22. Hej! Vilken fin pion! Underbar i färgen. Pioner är en jätte vacker blomma. Stor och härlig. Ha en trevlig helg! Har blivit din följare! :-)

    SvaraRadera
  23. Vilka vackra blommor du har!
    Jag har en perenn riddarsporre, som blir ca 40 cm hög och den har jag alltid kallat för kinesisk riddarsporre...
    Kan det vara samma sort som din?
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  24. Godkväll!
    Ett härligt färgglatt axplock, Gunilla!
    Trevlig helg på dig, och vad trevligt att höra fågelsången!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  25. Vilken färgprakt du visar! Jag börjar bli trött på all snö (vi har 40 cm) så det är skönt att titta på somriga bilder... Ha en trevlig helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  26. Hej, Gunilla! Väldigt fina kombinationer där! Jag vill ha vår nu - och mer färg! Ha en trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  27. Så underbara blombilder du visar upp med alla dessa vackra färger :) snart är vi där :) Kram Suss

    SvaraRadera
  28. I love your plant combinations. I wrote a post on my blog about why we may want to combine Sweet William and Black-eyed Susan. I do like how Sweet William combines with Honeysuckle.

    SvaraRadera
  29. Jag fastnade för borstnejlikan, vilken fin färg:)
    Kram

    SvaraRadera
  30. Pionen är som hämtad från mina farföräldrars gård när jag var barn. Nog är det en gammal sort. Och vacker färg har den.

    SvaraRadera
  31. Vilka härliga färger...kan inte få nog av det just nu. Primulan är min absoluta favvis så här års.
    Ha det gott.
    Randi

    SvaraRadera
  32. Tackar för trevlig kommentar! Här i Skåne är det också minusgrader i dag; fast bara två, och ingen snö!
    Ser att även du har mycket att se fram emot när det gäller trädgården! Våren är nästan allra bäst, för då har vi allt framför oss. Underbara färger i din trädgård! Pionen är ju bara fantastisk!!!
    Hoppas du får en fin promenad-dag i dag =) /Ingrid

    SvaraRadera
  33. Fantastiskt fina blommor...oj vad jag längtar tills färgprakten börjar för fullt i trädgårdarna !
    Ha en strålande söndag..det ser ut som om vi ska drabbas av solsken över hela landet :-))) Kraam

    SvaraRadera
  34. Härliga växter med fina färger.
    Ja, nu längtar jag efter mer sol och lite mer vårliknande känslor :=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  35. Många härliga blommor. Jag fastnade för den mörka borstnejlikan.
    Trevlig kväll!!!!

    SvaraRadera
  36. Jeg skimter sommeren gjennom dine bilder! Vakkert!
    Klem fra bestemor!

    SvaraRadera
  37. Men vad jag längtar nu till vår och sommar när jag ser dina ljuvliga blommor..

    Maidi

    SvaraRadera
  38. Hej vännen!
    Åh vilka härliga sommarbilder. Såg koltrasten i en rabatt för en stund sedan. Snart börjar den att sjung. mmmm så härligt.
    En härlig dag önskar jag dig.
    kraaaam

    SvaraRadera
  39. Härliga bilder och härliga färger - fantastiska kombos!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  40. Vad jag längtar till vår och sommar sedan jag sett de fina bilder du visar här. Underbart med alla dessa färger i trädgården.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  41. Hej!
    Jag tog fram måttbandet och såhär när det är färdig "fluffat" så är hjärtat: 50cm bredd och 55 cm lång.Jag mätte inte då...tog bara fram det jag hade som hönsnätt-bredd, alltså klippte inte på bredden ;o)
    Roligt att du tyckte mitt hjärta var fin, bra med lite inspiration till Påsk, kanske,
    Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera
  42. Nice pictures! Charming flowers!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62