9 februari 2012

Blomsterutgave. X - faktor. Röd

Jag är väldigt förtjust i Vildvinet.- Jungfruvin.  Parthenocissus inserta
De blir  så fina höstfärger.
Här har vildvinet börjat få sin fina röda färg. En planta planterade vi för ca 10 år sedan och den har vuxit jättemycket så den täcker in pergolan och ena sidan av huset.
Vildvinet rotar sig snabbt med de rankor som ligger på jorden. 
En sådan ranka tog vi och planterade vi den tall som syns i bild. 
Det har vuxit snabbt och täcker trädet ca 4 - 5 m upp.


Bilden har jag tagit från övervåningen på sommarstugan.





Här finns det flera Röda bidrag.


Hoppas att ni alla trevliga bloggvänner får ett fint slut på veckan.


Gunilla

10 kommentarer :

  1. Hej Gunilla!
    Ja, vildvin får man nästan passa sig för om man inte vill ha något kraftigt växande.
    Här har jag det på några ställen och gillar den skarpt.
    Ha det gott.
    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Det är nog dags för mig och vildvin. Har tänkt det i flera år men andra växter har blivit prioriterade. Funderar på att ha vildvin mot skogen på armeringsnätet. Jättevackra bilder!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Hello,

    I like your nice blog. I am a gardener too; I love plants and flowers. I will follow your blog with pleasure.
    Greetings from Canada,
    Louise

    SvaraRadera
  4. Villvinen din er flott! Lykke til i konkurransen!

    SvaraRadera
  5. hej!
    ja, det är en storfavorit hos mig åxå! fin att svira till kransar med åxå!
    trevlig fredag, gunilla!

    susanne

    SvaraRadera
  6. Villvinen har jeg beundret mange ganger, men har enda ikke somlet meg til å skaffe meg en selv! Og for en voksekraft!
    Lykke til!

    SvaraRadera
  7. Winobluszcz pięknie się pnie u Ciebie. Bardzo lubię jego jesienne zmiany koloru. Pozdrawiam.*** Boston är vacker i dig då. Jag gillar förändringen höstfärg. Yours.

    SvaraRadera
  8. Vildvin är verkligen vackert! Jag är mycket förtjust i växter med vackra höstfärger!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Åh det måste se underbart ut när allt är rött!
    Jag har gjort precis som du med en reva en gång i tiden.Hittade den i ett dike utanför en tomt.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. Villvin er utrolig vakkert! :)

    Lykke til!
    Har et lite Løv lotteri på gang, så velkommen inn om du vil. :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62