19 februari 2012

Nu är jag redo. Award.

 Nu  har jag inhandlat en riktigt bra sak för att hålla på med jord och omplanteringar. Planteringsbricka med tillbehör.Jag har köpt den från Willab garden
 Jag tror att den kommer att bli använd mycket  när pelargonierna skall planteras om och andra krukväxter. Till frösådderna när de skall skolas om.
Jag brukar annars hålla till inne i tvättstugan och det blir ganska söligt med jord.





Jag har även fått en award av Nadeza Hon bor i St.Petersburg och har en blogg som heter Northern garden.

Jag skall nu ge den vidare till 5 st bloggare som har mindre än 200 följare.
Om du vill ta emot denna award så länka till mig.
Ge den vidare till 5 bloggare 
Lämna sedan en kommentar till den du ger awarden till.
Ta med dig loggan på awarden 


Svanå trädgård. En trädgård i zon 7. Hans är så duktig på att göra fina berättelser om de växter han skriver om.

Mias Hageliv. En trädgård i vårt grannland Norge där Mia verkligen har stor odlarglädje.

My Rented Garden  Berit har stor odlarglädje och är riktigt pysslig.

Skaparglädje  Anne-lie är en riktig arbetsmyra. Hon handarbetar och gillar trädgård. 

 Gudruns Keramik hon älskar hjärtan och hon har själv ett stort hjärta. Gör fantastiska keramiksaker. Nu vet jag att hon inte tar emot en award men jag ger henne denna ändå.

Ha det gott

Kram
Gunilla

18 kommentarer :

  1. Tack snälla du. Vad gäller odlarglädje så har du en god portion själv, du inspirerar mig i massevis :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till awarden!

    Willabs planteringsbricka är superbra tycker jag.
    Har en i garaget och en i växthuset. Dom är lätta att rengöra och bära med sig dit man vill.

    Önskar dig en fin avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  3. Det där är en toppen planteringsbricka. Den kommer du bli nöjd med!!! Stort grattis till awarden. I dag har det töat här hos mig. Så skönt. Man vill ju liksom bara ta ett stort skutt till april nu :-)))

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  4. Brickan är toppen..den har jag också!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Måste nog inhandla en sådan. Blir lite jordigt på diskbänken.
    Bra tips.
    Ha de gott.
    Lilian

    SvaraRadera
  6. Tack för awarden, tar med den i nästa inlägg. Jag blev jätteglad.
    Ha´ en bra vecka!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Grattis till Awarden vad fiffigt med planteringskärlet.

    Snart så låter det så där riktigt mycket ute i naturen som på din blogg!

    SvaraRadera
  8. Tack för Awarden!!! Jag känner mig hedrad av den, men jag kommer inte att ta emot den, hoppas du inte blir ledsen för det.
    Den planteringsbrickan är jag också sugen på:)
    Ha en alldeles underbar vecka!!

    SvaraRadera
  9. Den där brickan verkar ju praktisk för en som håller på så mycket med sådder och planteringar, som du gör! Du kan väl visa den i användning också?
    Grattis till awarden!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Tack Gunilla!
    Du är en riktig raring. Du vet att jag uppskattar dig, jätte, jättemycket. ;)
    Ha en riktigt fin dag.
    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  11. Det var en praktisk och fin planteringsbricka! Nu blev jag riktigt sugen på en sån! Grattis till Awarden!
    Ha en fin dag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  12. Den är bra den. Har haft en sådan i många år och du kommer inte att ångra dig.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  13. Hej Gunilla och TACK för avarden, nu måste jag bara fundera på vilka jag skall skicka den vidare till...
    Inte så lätt.
    Jag får fundera en stund, ha det fint!

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla,
    du har vunnit kudden! GRATTIS!
    Hoppas du bir glad! Skriva din adress till fruvallmo@yahoo.se och så kommer kudden snart!
    Ha en fin fin kväll!

    SvaraRadera
  15. Hej Gunilla.

    Måste berömma dig för den fina ljudfilen på koltrasten. Den är absolut en av mina favoritfåglar.

    Ha det gott

    Kristina

    SvaraRadera
  16. Gratulerar till Awarden och vilken fin planteringslåda du köpt. Jag har funderat på något liknande men jag sölar hur stort utrymme jag än har, det vet jag. Men det här verkar bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  17. Åå, så trevligt det måste kännas för er som brinner för växter och frön! Här är det mest husbonden som gör arbetet ute ;)
    Grattis förresten till awarden ... den är du värd!
    Ha en skön dag ... vi har haft snöyra, men nu är solen på gång!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  18. Hej Gunilla!
    Nu är jag ute och tittar mig omkring i bloggvärlden. Givetvis så måste jag hälsa på dig.
    Önskar dig en fin kväll.
    Ha det gott,
    kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62