2 mars 2012

Blommig Fredag.


Stachys byzantina  "Lammöron" Finns det något så mjukt och lent som denna växt i trädgården.?



Eryngium "Miss Whilmots ghost" Marton hård och taggig.


En ros i smide av smeden Matthias Baudin 
En hård men vacker ros som inte behöver något vatten:o)

Jag hade den stora turen att vinna  denna mjuka fina kudde hos Fru Vallmo.
Och dessutom fick jag en påse frön av engelsk vallmo.





Fredagens tema hos Roses and Stuff är .Mjukt och Hårt. Soft and Hard.


Så gå in till Katarina och njut av flera bidrag.


Våren har börjat ge sig tillkänna lite  här hos oss. 
Det har varit plusgrader på dagarna och snön har börjat smälta.
Men snödjupet är fortfarande ca 60 cm. 


Det är en fantastiskt fin tid som kommer.
Bortsett från all blöta och slask.
Nu går det åt rätt håll.


Jag önskar er alla en riktigt fin helg.


Och alla nya följare på min blogg, hälsar jag varmt välkommen.


Kram
Gunilla

43 kommentarer :

  1. 60 cm snö ojdå. Så var det här förra året.
    Du har hittat träffande bilder till temat!
    Ha en skön vårhelg.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Här blåser det torrt just nu. Härliga vårdagar. :) Njuter av ljus och sol.
    Lammöron det är verkligen en favorit, så mjuk, så mild färg och fin ihop med annat.
    Önskar dig en fin helg.
    Massor av kramar till dig.

    SvaraRadera
  3. Lammöron är verkligen trädgårdens mjukis:)). Martorn är vasss och läcker, jag vill gärna ha den hos mig. Men förra gången misslyckades jag med sådden.
    Oj, vad snö hos dig, hoppas den smälter undan fort.
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ojojoj vad mycket snö du har,,,här hade vi + 10 igår men nu var det lite frost på morronen. Fin tolkning du skapat, gillar verkligen de mjuka lammöronen.
    Må så gott.
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Lammöron är en väldigt tacksam perenn på alla sätt och naturligtvis den mjukaste av alla :)

    Grattis till fina vinsten!

    Nu skall jag ta mig en morgonpromenad i det vackra vädret.

    Ha en fon helg1

    Kram /Bea

    SvaraRadera
  6. Vilken bra tolkning! Precis dom rätta växterna för temat.
    Ha en bra Helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder du visar på detta tema. Vi måste skaffa fler plantor av marton, jag har frö sått, får se om de vill gro till våren. Har bara en liten Rysk marton sedan några år som hittills bara har stått och "o-blommat" varje år.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker smidesros!! Jättebra tolkning av temat. :o)

    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Fin tolkning av temat!!helt rätta växterna för detta temat, hur många gånger har man inte känt på dessa lammöron just för dess mjukhet.
    Ha en alldeles underbar helg!!

    SvaraRadera
  10. Mmm, mjuka lammöron! Härligt att gosa med i trädgården.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Lammöron är verkligen mysiga. Jag frösådde för några år sedan och fick en pytteliten planta, men hej och hå vad den har vuxit och spridit sig. Man får hålla efter dom lite annars tar dom över allt!
    Grattis till vinsten och trevlig helg! /Anette

    SvaraRadera
  12. Lammöron som blommar har jag aldrig sett förut! Dom är verkligen mjuka - man kan inte låta bli att känna på don när man ser dom...
    Här är strålande sol och 11 plusgrader och vindstilla idag, så nu blir det promenad!
    Ha en fin, solig helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Fina bigrag du delar med dig av:) Som jag längtar efter ett helt hav av lammöron!
    Så mycket snö ni har kvar:O
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Gillar också lammöron men jag tycker den sprider sig väl mycket.
    Härlig tolkning!
    kram Mia

    SvaraRadera
  15. Härlig tolkning och bolltisteln är ju bara så vacker. Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Men lammöron är ju för fina, hos mig växer de som ogräs självsår sig så jag har mängder att ge bort om nån vill ha.
    De är sååå juvliga.
    Önskar dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Jaa, vi har ungefär samma väderläge andra sidan Kvarken! Men visst går det åt rätt håll :O)
    Grattis till vinsten!
    Skön helg!
    KRAM!

    SvaraRadera
  18. Härliga tolkningar. Lammöron är en stor favorit för mig.

    Kram

    SvaraRadera
  19. Grattis till din fina vinst och en bra tolkning.. =). Men jisses så mycket snö du har kvar.. oj oj.. men det brukar väl gå fort bort när det väl sätter fart antar jag. Du undrade om min iris.. det är en våriris.. och du kan se fler sorter här där jag köpte min.. Botanicus. http://www.botanicus.nu/bildarkiv/?c=iris&p=731

    Ha en mysig helg..kram/Moa

    SvaraRadera
  20. Vilken mjuk och gossig kudde du vann! Lammöron använder jag gärna i rabatterna...fin tolkning.
    Kram/Randi

    SvaraRadera
  21. Hej igen Gunilla!
    Se mitt inlägg 26.1 så ser du materialet till väven!
    Varpen är "vanlig" bomullsvarp! Jag är inte så bra på att reda ut allt, eftersom vi har kurslärare ;O)
    Men kan ta reda på och mejla dig!
    Vivan

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig tolkning, Gunilla! Gillar både det hårda (silvermartornen mest) och det mjuka (lammöronen) på dina fina bilder! Ha en riktigt fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  23. Fin tolkning av ämnet och en jättefin kudde du vunnit.
    Trevlig fredag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  24. Vilka kontraster! Växterna du visar passar perfekt för fredagens tema!
    Trevlig helg!
    /Cika

    SvaraRadera
  25. Underbart vackert - både mjukt och hårt!
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Ja lammöron har verkligen den rätta känslan för mjukhet, älskar den. Perfekt tolkning av fredagens tema.
    Ha en trevlig helg
    Vivian

    SvaraRadera
  27. Den där hårda rosen hade jag gärna haft växande i vår trädgård.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  28. Härlig tolkning!
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  29. Lammöron..vilket fantastiskt trevligt namn ! Dina bilder är hur bra som helst till temat :) Önskar dig en skön helg i solskenet, kram Eva

    SvaraRadera
  30. Vacker din ros, om än hård. Har du den ute också?

    SvaraRadera
  31. Stachys byzantina och Eryngium ett utmärkt val för temat - mjuk och hård!
    Tack för Att två minuter besöker Blogg.
    Aukse

    SvaraRadera
  32. Lammöron är så trevliga att röra vid... Grattis till den fina vinsten! Soligt har vi också haft och snödjupet här är ca 50 cm men nog försvinner snön senast i april eller hur?

    Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  33. Fin tolkning! Fastnar för din Martorn, gillar dem skarpt men har inte lyckats få mina att blomma så där fint...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  34. Tack för titten inne hos mig. Jag blir så glad av rara kommentarer.
    Grattis till kuddvinsten! Den var verkligen jättefin.
    Ha en skön söndag nu!
    Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  35. Hej Gunilla! Så roligt att du hittat till min blogg! Tack för trevliga kommentarer!

    Grattis till den fina vinsten! En sådan fin kudde hade jag också gärna ägt!

    Även här i Skåne är det en kylig start på söndagen, med kalla kraftiga vindar, så idag blir det nog en innedag.

    Ha det bra!
    Märit

    SvaraRadera
  36. Grattis till vinsten, kudden var helt underbar!
    Vackra kontraster mellan hårt och mjukt :) och våren är på gång, det känns, men hos mig är också snötäcket djupt...
    Vi får vänta lite till :)

    SvaraRadera
  37. Fina bilder som tolkar veckans tema mjukt och hårt.

    Vacker kudde! Grattis till den vinsten!

    Ja, äntligen går vi mot rätt håll, sol, varmgrader och korvgrillning :=)
    Snart är det vår även hos oss.

    Önskar dig en solig söndag!

    SvaraRadera
  38. Kul att du är med i min utlottning.Fin blog du har. Kommer att titta in oftare. Snart "flyttar" vi till Frankrike igen och då är det trädgården som gäller.Älskar att titta in hos andra trädgårdsbloggare och få nya ideer.
    Ha en fin söndag.
    Anje

    SvaraRadera
  39. Lovely selection of pictures - you are lucky to have won such a beautiful pillow!

    SvaraRadera
  40. När jag ser fotot på lammörat längtar jag verkligen till att få hålla ett blad mellan fingrarna och känna dess härliga mjuka yta!
    60 cm snö... Måste erkänna att jag är glad att jag bor långt söderut i vårt avlånga land.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  41. Du har verkligen hittat den allra mjukaste växten - och en riktig hårding.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  42. Hej Gunilla! Fick reda på din fina blogg av misstag och det var bra, för jag tycker den ser väldigt fin ut!
    Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62