30 mars 2012

Blommig Fredag.

Jag har nästan inga planteringar i krukor så det var lite svårt att hitta någon bild.
Men denna kombination får bli mitt bidrag till vårens sista Blommig Fredag hos Katarina. Roses and Stuff.
Temat är Krukplanteringar. "In my pots"


Det är slingerkrasse "Afrika" vitstrimmiga blad. och en surfina lila.


Jag tackar Katarina för hennes engagemang med att hålla i "Blommig Fredag" och jag hoppas att det blir till hösten igen. Det är ett nytt tema varje vecka som jag verkligen tycker är roligt och mycket givande när jag kan titta in hos andra och se hur det tolkat det.
EN STOR VÅRKRAM TILL KATARINA.


                                                 ***
Nu är verkligen våren kommen men det gäller att hålla koll på termometern för det brukar ju bli bakslag i vädret.
                                                 ***
Nu startar stugsäsongen för oss och trädgårdsarbetet kan påbörjas i liten skala. 
All snö har inte försvunnit ännu.Men det känns bra när inte allt jobb kommer med en gång.


                                                  ***


En ny månad  blir det på Söndag.
1:a April så jag hoppas att ni inte blir så lurade:o))


Ha en riktigt trevlig helg
Kram
Gunilla







34 kommentarer :

  1. Godmorogn!
    Fniss... jag är snabb idag med kommentar :)

    Så vackert och somrigt du bjuder på! Snart är vi där - härligt!
    Nu blir det kursdag + tent för min del idag och långhelg-jobb.
    Ha en fin helg!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  2. Jätte fint....vill också ha en gammal cykel i trädgården att plantera i men det är svårt att få tag på den rätta.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Har inte en enda kruka här men ditt arrangemang skulle jag gärna ha!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Härlig installation med cyckel och låda. Fyll mde indiankrasse och petunia som svämmar över alla kanter. Jag önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  5. Underbar cykelplantering!!Jag ser att du gillar också att plantera i lådor.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. En härlig krukplantering även om den är en av de få du har, men det är lika fint ändå. Ja passa på vårplanteringarna får man gör nu för inatt var det minusgrader.. uj uj hur ska de gå för mina små.. ? Önskar dig en fin helg och påsk..Moa

    SvaraRadera
  7. Så vackert, och passande för naturtomten! Så härligt översvämmande och frodigt!
    Ha en skön helg! /Leena

    SvaraRadera
  8. Krasse är nästan ett måste:) Jätte fint!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Hej igen.. har visst varit inloggad med min jobbblogg för mina elever.."mode o design" den kommentaren ovan, men det var bara lilla jag =).. Moa

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar och kreativ odling! Hoppas vi inte får frost, men...de hotar ju med det. Här är det gröna blad på rosorna...man kan ju inte täcka allt. Håller tummarna nu, att det inte blir så hemskt.
    Kram/Randi

    SvaraRadera
  11. Den cykeln kan få cykla hem till mig om den vill!
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  12. Jättefint! Egentligen behöver man ju inte så mycket krukodlingar när man är trädgårdstokig, men det är ju så kul. Fast jag kan tänka mig att din säsong är lite kortare än här nere så du har väl fullt upp med dina trädgårdsplanteringar. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  13. Härlig cykel och visst blir det lite tomt utan Blooming Friday nu över sommarsäsongen...
    Kram!

    SvaraRadera
  14. En underbar samplantering! Och så fint med cykeln!
    Här är ju våren i full gång och det mesta trädgårdsarbetet är avklarat, men nu ska det tydligen bli kallare till helgen igen...
    Ha en skön stughelg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  15. Det var väl en plantering som heter duga, vilken frodighet! Krasse är jättefint, den väller så härligt över alla kanter. Snart är vi där. Nej, hoppas det dröjer liite så man hinner med själv.
    Det har redan "svalnat" av här nere hos oss och jag uppskattar det.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Väldigt snyggt planterat vid cykel :=)
    Krasse är en härlig sommarväxt.

    Ja, nu är det en ny månad snart och snön smälter med rasande fart..... sååå skönt!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Det var en fin plantering!
    Våren jobbar på! Såg snösparvar för första gången i vår när jag åkte från jobbet, och tofsvipan stod kvar vid E4-an. Men det är mycket snö än....
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  18. Riktigt fint planterat!
    Ha det gott!
    /Anna

    SvaraRadera
  19. Kara Gunilla, Wonderful idea! It seems as though the biker parked the bike and much time passed quickly . . . the planting is so naturally lush and lovely. Happy April! Kram Carol

    SvaraRadera
  20. Det var allt en fantastisk 'krukodling'! Väldigt kreativt! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  21. Vacker samplantering med härliga färger! Tänk att den gamla cykeln också fick vara med!

    Betr krukorna på mina bilder så vattnas de nog oftast med vattenslang!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  22. Hej Gunilla.

    Tror inte jag kommenterat din fina vinjettbild tidigare. Vad vackert!

    Jag har heller inte mycket till krukor men som du har men en gammal cykel skulle jag kunna tänka mig, så där lite ställd på sniskan mot en trädstam men en massa härliga blomster i cykelkorgen.

    Ha en skön helg
    Kristina

    SvaraRadera
  23. Åh vilken frodig och fin krasse,jag lyckas aldrig med min krasseodling fastän jag så gärna vill för jag tycker det är så fint.

    SvaraRadera
  24. Det var fint med cykeln och blommorna! Skulle gärna fixa ngt liknande, bara jag hittar en gammal cykel.
    Ha en trevlig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  25. Jättefint arrangerat med frodiga växter och cykeln.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  26. Vilken rolig plantering:)
    Kram

    SvaraRadera
  27. Vilken mysig bild! Korg och cykel... Härligt! Kram Pia

    SvaraRadera
  28. det ser så trevligt ut. Jag önskar att jag hade en trädgård att pyssla i. :)

    SvaraRadera
  29. Lyckliga dig som har förstånd...;) Det är en MASSA jobb med miljoner krukor.../Anja

    SvaraRadera
  30. Och en stor vårkram till dig tillbaka! Tack för att du har varit med!

    SvaraRadera
  31. Hej på dej, visst är det härligt när det blir vår på riktigt. Här hos mig snöar det och blåser idag typiskt vårväder. Men snart är nog våren här på riktigt. Önskar dig en helt underbar helg/Gela

    SvaraRadera
  32. Vilken härlig plantering! Trevligt sätt att använda en cykel på:)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  33. Riktig härlig plantering, det är så fint att (åter)använda gamla cyklar, trädgårdsredskap mm.

    Idag 1a april startar jag en fotoutmaning med månadsbilder, vore kul om du ville vara med! Se min blogg för info.

    Hälsningar Birgit

    SvaraRadera
  34. Gillar din plantering, verkligen fin.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62