18 mars 2012

Bortglömd.

I min iver att göra lite vårfint ute så köpte jag lite blommor.
Planterade ut i strålande sol och plus 10 grader.


Men minnet är kort :o)


Minus 6 grader inatt och krukan stod ute.
 Lite ledsna ser Tet-a-Tet-en ut att vara. 

Det känns lite onödigt, kunde ju ha tänkt lite.
Men kanske den piggnar på sig man vet ju aldrig. 


Idag bjuder morgonen  på strålande sol och en ång promenad har vi varit på. Så fantastiskt skönt att kunna gå obehindrat i skogen på fruset skoterspår. Höra fågelkvittret och bara njuta.


Hoppas att du får en riktigt fin dag.


Kram
Gunilla

15 kommentarer :

  1. Hej, jag hoppas dina frusna påskliljor orkar att resa på sig igen när solen värmer, men ibland vill de inte. Jag har gjort samma misstag förut och det som var tänkt att glädja under lång tid blev kortvarigt.
    Ha en fin dag i det härliga vädret.

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelse - jag hade tänkt åka till Blomsterlandet i eftermiddag för balkongen ser så tråkig ut. Jag har fortfarande blomsterprakten i Thailand på hjärnan.
    Jag har inte hunnit med någon promenad ännu. Det är mycket att ta rätt på efter att varit borta i två månader. Måste gå ut och få lite vårkänslor.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, ivern gör gör påtaglig nu när det våras för var dag :)
    Hoppas din söta blomma krya på sig idag!
    Ha en fin vårdag!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  4. Så trist...men sånt händer så här års. Man vill ju så gärna tro att det ÄR vår. T.o.m. här nere får man vara försiktig. Lyckliga du som har solsken. Här är det grått och trist, men det är ju perfekt väder för en kamera-tur.
    Njut av vårsolen!
    Kram/Randi

    SvaraRadera
  5. Jga glömde mina ute en natt men det gick bra de var under tak. Hoppas att det går lika bra för dig. Vi har lite grått väder. men det snöar inte som det gör hos mina föräldrar sju mil inåt landet. Ha en skön dag i solen! Zinnia

    SvaraRadera
  6. Det hela liknar mig ! Stackars lilla Tet-a-tet !
    Hoppas din söndag blir extra fin :) Kram

    SvaraRadera
  7. Fort är det gjort! Man blir ju så till sig när våren gör sig påmind och frestelserna att köpa blomster är stor. Det är lätt att glömma att nätterna fortfarande är kalla (inte hos oss förvisso).
    Han en fortsatt underbar söndag!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  8. Lätt att glömma att nätterna fortfarande kan bli kalla. Hoppas de små gula raringarna klarar sig:) Här har vi haft grått och trist väder de senaste dagarna.
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Förargligt med de små påskliljorna! Hoppas att dom reser sig! Men annars kan du väl gräva ner lökarna (när det går att gräva igen...), så helt bortkastat är det väl inte!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Så kan det gå - man tror - man hoppas - och varje år likadan!

    margareta

    SvaraRadera
  11. Usch ja...lätt hänt. Hoppas de klarar sig.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  12. De reser sig nog...härliga promenader kan man ta nu och fågelsången är så härlig.
    Önskar dig en bra vecka!!!

    SvaraRadera
  13. Påskliljorna ser lite lessna ut, tror jag det... då dom blev bortglömda ute i kylan ;=)
    Nu ger dom igen med att hänga lite snyggt över krukkanten, kanske, kanske bestämmer dom sig för att sträcka på sig igen.

    Ha en fin start på veckan både du och Påskliljorna :=)

    SvaraRadera
  14. Bra att du glömde din Tete a tete, eller det menar jag ju inte, men det påminde mig om att jag har en ute som måste ha lite vatten! Hoppas din återhämtar sig!
    Nattkram Agneta

    SvaraRadera
  15. Snow and narcissus, winter go away!
    Nadezda

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62