13 mars 2012

Grönt är skönt.

Nu är sådden av Salvia patens, blåsalvia omskolad.
De hade vuxit riktigt bra i pluggboxen . En riktigt bra uppfinning för det är ju så lätt att hantera alla de späda rötterna .


Några sorter har jag skolat om i lådor för de tar lite mindre utrymme. Att bristen på utrymme skall visa sig nu när allt skall tas om hand.
 Attans att fröerna tar så lite plats men det som gror behöver ju lite mera.:o) Men visst är det roligt när det gror.






Idag kom min beställning från Borealis plant.


Geranium pratens "Double Jewel" dubbel näva
Geranium pratens "Laura" ängsnäva
Geranium "Midnight Clouds"
Epimedium "Artic Wings" sockblomma vit


De  är planterade i krukor i väntan på att komma ut i rabatterna.


Nu hoppas jag att töandet sätter riktig fart nu när jag har börjat få jord under naglarna.


Ha det gott alla härliga trädgårdsvänner.


Kram
Gunilla

11 kommentarer :

  1. Hej!
    Visst är det en skön känsla med varm jord och små små plantor. Själv har jag sått en hel del nu i dagarna och hoppas de gror fint snart :)
    Ha fortsatt fin vecka!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  2. Å va vackra den plantorna var!! Blev ju inte mindre sugen på att pyssla jag med nu, hihi! Får nog så mina frön imorgon :))

    Ha en fin kväll!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Så långt du kommit med dina sådder! Här var det verkligen varmt idag. Först åkte jackan av, sedan tröjan och till sist jobbade jag i linne...vilken underbar dag. Bina surrade och det kändes "vårlikt". Men jag vågade inte börja rensa rabatterna...är lite feg och har respekt för vädrets nycker.
    Sänder lite sol och värme!!!
    Kramis/Randi

    SvaraRadera
  4. Visst är det skoj när det gror.
    Hoppas också att det börjar töa på riktigt.
    Ha de gott.
    Lilian

    SvaraRadera
  5. Så skoj att få växtleverans från Borealis, jag är också sugen på lite där:)
    Ha en alldeles underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Så mycket du odlar! Har du odlingarna vid sommarstugan eller hemma?
    Jag är riktigt dålig på frösådder, så i år ska jag bara ha rödbetor och vaxbönor och dom ska sås direkt på växtplatsen...
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Ja, visst är det ont om plats med alla krukor man har, men det är ju bara en kort period så man får stå ut. Och mer och mer blir det hos dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Visst är det kul när det gror. Vilken underbar beställning du fick hem. Nu blev jag sugen på fler nävor. Ska ut och se hur de redan planterade klarat sig.
    Ha en bra dag
    Johanna

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint det kom i brevlådan...!! Själv måste jag inse mina begränsningar, både när det gäller utrymme och talang...men Törnrosas kjortel kommer det små spröda fina plantor av!! Vi har barmark här sen länge, men fortfarande fruset i jorden (kalla nätter) så än så länge ligger vårbruket nere...
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Det är så härligt att pyssla med sådder!! Men tar ju stor plats sen som du säger :-)) Det brukar jag förtränga varje år......

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  11. Det ser ju riktigt lovande ut....kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62