29 mars 2012

Pionköp.

Ett stort paket fick jag idag med posten.
En pion som jag köpt av Isabella.Torse trädgård.
Copper Kettle .itoh -hybrid.
(P.Lactiflora "Martha W x P.xlemonei "Golden Era)

Den skall få halvfyllda koppar-aprikos färgade blommor.
Med kryddig doft.
Hoppas nu att jag lyckas med den och att den blommar rikligt. En vuxen planta kan få 20- 30 blommor så den blir ett fint blickfång.

Lånad bild.


Våren har verkligen kommit för att stanna.
Nu blir det sommarstuge premiär i helgen. 
Det är så roligt att komma dit ut och se hur snön försvunnit och det börjar titta fram i rabatterna.

Ha en riktigt härlig fortsättning på veckan

Kram/Gunilla

13 kommentarer :

  1. Åh pioner är alltid så vackra.
    Kram¨Hanna

    SvaraRadera
  2. Härligt kraftig planta! Det är underbart att våren nu kommit igång på allvar. Att besöka sommarstugan efter vintern är fylld av förväntan blandat med oro om tjuvar varit i farten eller möss. Jag önskar dig en härlig helg! Zinnia

    SvaraRadera
  3. Härligt med pioner! Ha en härlig helg i sommarstugan.
    Kram Malena

    SvaraRadera
  4. Vilken fin färg, vill nästen inte tro stärk en pion, helt läcker. Kos dig i stugan :)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin Pion,lycka till med den
    Och ha det skönt i stugan

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla!
    Fniss... oj, så trevligt, platsen ledig och kan reserveras ...blink, blink..
    Vilken livskraftig Pion-rot och färgen, helt underbar!! Hoppas du får ett smakprov på blomningen i år redan.
    Kram /bea

    SvaraRadera
  7. En riktig snygging :-)
    Här fick en daglilja lämna plats år en sidenpion i går eftermiddag.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Vilken snygging!!! Ser du också är en bit på väg i våren, härligt!Här snöar det ikväll, men men jag hoppas det blir sol imorgon som tinar bort den.Jag är inte riktigt på benen än, men sakta,sakta ska jag väl snart vara tillbaka på full maskin:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Ursnygg pion! förstår att du längtar efter våren och att få ner skönheten i jorden så småningom.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  10. Pioner är underbara! Jag blev dock otroligt inspirerad av bilden i högermarginalen om Vackra Blad...när jag klickar där händer inget :( Men OJOJ, vilken härlig kombo med Rost, Palettblad och "nåt annat" ! Kan jag hitta fler såna bilder på din sida? // Ha en härlig helg !

    SvaraRadera
  11. Åh, vilken vacker färg! Pioner är en av mina absoluta favoritblommor! Men hur gör du med den nu? För du kan väl inte plantera den än?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Så spännande att få följa en pion från start så att säga.
    Lycka till med den och ha en underbar dag.

    SvaraRadera
  13. Vilken enormt vacker Pion!
    Lycka till!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62