5 mars 2012

Vårteckenutmaningen





Vårteckenutmaningen har startat idag.
Så detta collage blir mitt bidrag.
Vi har vårvinter.
Det kan vara plusgrader på dagarna
och minus på nätterna.
Det har börjat töa lite grann och snön
har rasat från taken.
Solstolarna har ställts fram för att vi 
skall njuta av de varma solstrålarna
och kanske få lite färg på ansiktet när
vi sitter ute.
****
Vid besök ut till sommarstället så hade
det töat bort lite från betongkrukan och
en självsådd fingerborgsblomma har börjat 
titta fram.

Vill du vara med och visa hur långt våren 
har kommit hos dig så kika in här.
Eller kika runt i Sverige och se hur det ser ut hos andra.


Ha en riktigt fin start på veckan.

Kram
Gunilla

25 kommentarer :

  1. Jag solade på min uteplats i lördags. Detta under varje år när solen värmer och ljuset återvänt.Jag önskar dig en skön solstund. Zinnia

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Oj, så du fick vänta på svaret den här gången, men du vet... jag har jobbat i helgen och haft varken tid eller ork med bloggen.
    Nu då... jag gjorde såhär:
    - ett par gamla herrgummistövlar som "innerform", men det går säkert att forma med dubbelt galler och mossa emellan som jag gjorde Ymnighetshornet.
    - klippte på ett ungefär skalet av galler för att klä in stöveln.
    - börja nerifrån och forma gallret med mossa mellan stöveln och gallret
    -vik in gallret över stövelskaftet.
    -Sy ihop gallerstycket mitt bak och under sulan
    -fyll stöveln med sand el dyl i botten
    -en lämplig burk för plantering trycks ner i skaftet
    Det här var på ett ungefär.
    Hoppas det hjälpte dig ngt. Lycka till!

    Nu skall jag ut och skida idet vackra vädret ¤
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Sällan vi har någon riktig vårvinter med riktig dagsmeja.
    Vackert är det och snön har en alldeles speciell doft när den smälter undan, tycker jag.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Ja, jag ser att ni har fått litet fläckar där solen smält snön!
    Och solstolarna är väl ett härligt vårtecken!
    Vi har faktiskt haft minusgrader här ett par nätter nu, men det ska bli varmare igen i slutet på veckan!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Låter som ett härligt vårtecken när snön rasar från taken.
    Kram

    SvaraRadera
  6. mysiga små vårtecken...
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  7. Vi har många minusgrader på nätterna här också. Känns sådär nu när vi vill ha vår, haha. Men den kommer tids nog, det är något man lärt sig i alla fall.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Nu är man tacksam för varje litet tecken
    på att våren är här!
    Ha en trevlig fortsättning på veckan!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Men det börjar titta fram lite grönt under snön, och njuta av solens strålar vill vi gärna göra.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jo, men visst ser man att våren är på gång - och ett par stolar är framställda för den som vill njuta av solen en stund :)

    SvaraRadera
  11. Bara snösmältningen kommer igång får man vårkänslor, nu har vi här nere kommit förbi smältningen förutom snöhögarna som ff finns kvar men ni är på god väg till våren.
    Skön kväll!

    SvaraRadera
  12. Det är verkligen vackert......men inte ser det ut som om våren är i antågande...."ler". Hoppas det snart blir snöfritt hos dig. Visst är det underbart att få ge sig ut varje morgon och leta rätt på något nytt vårtecken.
    Kram
    Randi

    SvaraRadera
  13. Härliga vårtecken!!! Jag får nog haka på då jag blir kry igen, jag är fortfarande sängliggande:(
    Ha en alldeles underbar måndag!!

    SvaraRadera
  14. Så härligt, det syns verkligen att vintern är på väg att ta slut:)
    Tack för att du är med!!

    SvaraRadera
  15. Det är verkligen vår/vinter känsla i dina bilder :-) Vad härligt o hoppfullt!
    Tack snälla du för så vänliga ord hos mig.Jag blir varm inombords :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  16. Visst är det stor skillnad men det är gott när snösmältningen ger vinken om VÅR. Här fröjdas vi av blomknopparna
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  17. Vilka fina bilder! Fint med snö och sol. Skönt när man märker att våren är på väg på riktigt. Här i skåne har den ju kommit lite längre.. Glöm int att vara med i min utlotting som slutar på onsdag!! Mvh Therese

    SvaraRadera
  18. Hej, härliga bilder! Det är kul att se skillnaderna! Det är så roligt med trädgård! Måste titta vidare här på din blogg! Vårhälsningar Vivi soltorp

    SvaraRadera
  19. Det är stor skillnad på vårens framfart i vårt avlånga land :)

    SvaraRadera
  20. Trots snön så ser jag att våren är på gång och solen värmer.Vi har också kalla nätter men några plusgrader på dan. Anita

    SvaraRadera
  21. Jag ser både tö och lite grönt, så trots snön så kan kan ana vårkänslor. :)
    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  22. Ganska mysig tid det här, när man ser vårens framsteg dag för dag =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  23. Sov du lilla videung än så........Snart blir det snö igen...

    margareta

    SvaraRadera
  24. Det ser härligt ut med den smältande snön och med stolarna i solväggen. Kram Marie

    SvaraRadera
  25. Det ser skönt ut där hos dig i stolarna. Härligt vårtecken att sitta i solen.

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62