13 april 2012

Nu spirar det.


Frittalaria minuta. bronsfärgad klocklilja.
 Jag har köpt en lök på tradera för två veckor sedan och placerade påsen i kylskåpet för jag hade tänkt plantera ner den i rabatten när marken tinat upp.
Jag kollade påsen nu på morgonen och såg att den hade satt riktig fart. Så den fick komma i jord snabbt. Kanske den hinner blomma nu i vår.

Så här ser frösådden ut av Cordonopsis ussuriensis.


En lök som också har satt fart är Callan. Nu får den stå lite varmare och ljusare för att riktigt komma igång. 
Jag köpte den ifjol och hoppas på att få se blommning även iår.




Idag är det äntligen Fredag och solen skiner från en klarblå himmel.
Jag känner mig som pånyttfödd:o) Äntligen sol.
Nu kommer vi att tillbringa helgen ute på sommarstället.
Men något trädgårdsarbete tror jag inte behövs ännu.
Det är lika spännande varje gång att komma dit och se hur mycket snö som har försvunnit och kanske något börjat titta upp.



Ha det gott alla trädgårdsälskare.


TREVLIG HELG


Kram/Gunilla

15 kommentarer :

  1. vilken fin frittis du köpt!!ja nu har det börjat dyka upp lite här och där i rabatterna , så kul att gå runt och se allt komma upp från marken. Finns det nått som är så bra för trädgårdssjälen som att se nått börja växa och få liv?
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det spirar och gror hos dig. Cordonopsisen är så luden och söt. Ha en skön helg på sommarstället.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tack för ögongodiset...kul att se hur det tar sig...=)

    Ha en trevlig helg...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Jag är djupt imponerad av alla dina frösådder! Det är någonting jag aldrig lyckats med...
    Men jag har ingen plats för det heller!
    ha en skön helg på sommarstället!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Så fint du har lyckats!
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    /Cika

    SvaraRadera
  6. Trevlig helg på dig med :) Härligt när det börjar spira i sådderna.
    Ha det bra!
    Kram Kina

    SvaraRadera
  7. Det är så skönt när det börjar växa :) Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Upp och ner är världen! Hos dig skiner solen och här vräker snön ner sedan tidig morgon!
    Fina frösådder!
    Önskar dig en skön helg!/Laila

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara skönheter du visar upp ! Härligt när det äntligen börjar att gro ! I min kyl är det en helt annan sorts lök som brukar gro..:-)))
    Ha en fortsatt skön helg, kramis

    SvaraRadera
  11. Vad det växer hos dig! Jag är dålig på sådder. Har några sticklingar som just nu bor o badkaret för de tog över hela fönsterbrädan! Angående växten kring min stenö så är det avenbok och inte pil. Den är ganska nyplanterad men växer nog till sig!

    Kram louise, hallontrollets trädgård

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Fina plantor och vad lyxigt med en solig dag!
    Ha det bra!
    /Anna-Maria
    (tog i misstag bort min kommentar, så här är den på nytt :))

    SvaraRadera
  14. Jag hoppas att ni har en riktigt fin helg och att solen skiner på er! Även om det är tidigt med trädgårdspyssel där uppe så kan du njuta av dina sådder. Det är guld värt och en verklig lisa (ha haaa) för själen!
    Ha en underbar helg!

    kram, Lisa

    SvaraRadera
  15. Så mycket spännande du visar här! Jättekul. Blir inspirerad att leta efter kallor med vackra bladfäger i år. Bland annat.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62