4 april 2012

GLAD PÅSK. Happy Easter

Bilderna är tagna sista helgen i mars ute på sommarstället.

 Julrosens mörka blommor har börjat titta upp ur snön. Kanske om det kommer lite värme så törs den slå ut riktigt.
 Här har buxbomen tinat fram.
 Jag sparade plantan av Lavendeln som jag hade i kruka i fjol och planterade ner den i en upphöjd rabatt där det är ganska grusigt och till min stora glädje så har den klarat vintern och har börjat grönska.
 Här syns primulan "Miss Indigo"
Och min absoluta favorit perenn Sanguinaria canadensis ,Blodörten. 
En fantastisk fascinerande växt. 


Efter några dagars snöande så är allt täckt av ett lager snö.
Det är ju ett plus eftersom det har varit upp till 10 minus på nätterna så snötäcket har förhoppningsvis skyddat det som har kommit upp.



Nu nalkas Påsk ledigheten så nu ser jag fram emot den.


Välkommen Aud och Lilly som följare , roligt med nya bekantskaper.


Hoppas att ni alla  trevliga bloggvänner får en fin 
Påskhelg.


PÅSK KRAM
Gunilla

28 kommentarer :

  1. Det finns hopp om vår ändå!

    Glad Påsk!
    Daniel

    SvaraRadera
  2. Tur kan man säga att snön kom annars hade nog gått illa med många blommor .Det var bara ett minus med det nu faller snön ner från taket o krossar det som är nedanför.Glad Påsk till dig,Nette

    SvaraRadera
  3. Nämen, vad vårligt det är hos dig!! Tänk att lavendeln börjat skjuta! Härligt!
    Ha en fin Påsk och "Heja Våren, kom igen nu!!!"
    Åsa

    SvaraRadera
  4. Härliga vårtecken! Men visst önskar man att man slapp kylan och och snön. Hos mig blåser det även rejält. Jag önskar dig en härlig påsk! Zinnia

    SvaraRadera
  5. Tänk vad det skiljer sig i vårt avlånga land! Vädermässigt alltså :-)
    Önskar dig en riktigt trevlig påsk!
    /Ingela

    SvaraRadera
  6. Vilken lycka när man ser hur det gror i bänkarna...så kul med lavendeln...!!!

    Ha en skön påsk...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Glad påsk på dig med :) Vi håller väl tummarna på att våren sätter igång snart igen. Såg dock nyss på väderprognosen att det kan väntas upp till 5 cm nysnö på långfredag, sånt gillar vi inte :(
    /Kina

    SvaraRadera
  8. Lyckan är stor då man ser att det har börjat att spira lite i de rabatter som är snöfria,,eller var:)
    Ha en underbar påsk!!

    SvaraRadera
  9. Glad Påsk till dig också Gunilla ! Härligt att se hur det börjar knoppas och gro...kram

    SvaraRadera
  10. Härliga vårbilder! Så glad man blir över allt som tittar fram i rabatterna, snart är det grönt överallt!
    Ha en Skön och Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det är underbart när det våras och spirar! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  12. Är väldigt fascinerad av att allt kommit så långt i växtvärlden fast du bor en aning norrut! Det är inte någon större skillnad mot här. Men det finns väl mikroklimat också och ingen permafrost!!!
    Glad Påsk Agneta

    ps. tänkte på min chokladtårta, har du sett att det är inte så vansinnigt mycket fett mm i tårtan....så jag tror inte den är så farlig, en bit kan man nog ta!

    SvaraRadera
  13. Underbart med våren, men tyvärr kom den lite på ett sidospår här med kyla och snö :(
    Hoppas du får en underbar helg!
    Glad Påsk /Bea

    SvaraRadera
  14. Tänk ändå vilka kämpar alla vår blommor är :) de står emot de mesta :) inte äns snön kan få den att fly Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Våren har kommit långt hos dig.
    Glad Påsk
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Glad Påsk önskar jag dig med!

    Ja, nu vill vi ha bort all snö så vårblommorna får krypa upp ur jorden :=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. A Happy Easter to you! Hoping that your snow melts soon and you can discover more treasures.

      Radera
  17. Glad påsk på dej också! Snar är ni ifatt oss (eller rättare sagt vi ifatt er, väntas snö här i helgen...)
    Ha det nu riktigt härligt!

    SvaraRadera
  18. Glad Påsk, hoppas du får en fin helg.
    Dina fina bilder ger hopp om våren.

    SvaraRadera
  19. Vår i norr! Tjohoo!!! = )))
    Kul att du gillade fjärilen också! Vackra är de, men larverna kan jag vara utan ;-)
    Ha en underbar påskhelg önskar
    Lisa

    SvaraRadera
  20. Ingen vårvärme hos mig i Småland heller. Det får bli en innesittarhelg.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  21. Glad Påsk till dig också. Jag det är bra med ett täcke när det är kallt. Vi har ofta barfrost.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  22. Tittar in för att önska dig en GLAD PÅSK!
    Kram fr C

    SvaraRadera
  23. Gunilla, happy Easter from Saint Petersburg!

    SvaraRadera
  24. Glad påsk!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  25. Här hos dig har våren kommit! På riktigt! Härligt med fågelkvittret och allt det vackra.

    En glad fortsättning på påsken önskar jag dig!
    kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62