25 april 2012

Trångbodd


Nu är det trångt i bland krukorna i förrådet.


Nu måste alla plantorna ut i växthuset snart.
Jag har inte plats för att omskola fler växter.


Förhoppningsvis blir det efter helgen när jag fått bort allt som står i drivhuset, 
Det är ju en plats där det förvaras trädgårds möbler och uteleksaker plus div. annat som måste stuvas undan för vintern.


Jag ber till vädergudarna att vi får sol och värme snart.
Lite gråkallt och blåsigt har vi haft i flera dagar så nu tycker jag att det skall vända och bli riktig vårvärme.


Jag vill hälsa Torsten, Eva, Jessica och Malin varmt välkommna som följare . Så roligt att ni vill titta in hos mig.


Ha en fin fortsättning på veckan
Kram
Gunilla



22 kommentarer :

  1. Det var en seg vår i år... håller tummarna för att värmen ska komma med Valborg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig så väl. Jag får inte heller plats längre, men ändå är det mer som måste sås. Jag har inte ens ett riktigt växthus att sätta ut dem i. Jag panikköpte ett tillfälligt av plast på Jula häromdagen, så jag hoppas hoppas också på bättre väder.
    På Olofsfors bruk där jag varit i veckan har det också var väldigt grått och kyligt.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  3. Gunilla, how I understand you- no more place for plants! I've the same problem in my greenhouse.

    SvaraRadera
  4. Trångboddhet jovisst men ändå ganska trivsam sådan verkar det som....=)

    Solen lyser med sina varma strålar
    på mig just nu...GLÄDJE...=)

    Hoppas att den kommer till dig snart..!!!


    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Du milde tid vilken frodig samling växter!! Ja, det blir fort trångt på planteringshyllorna vid omskolning, det fick jag erfara idag, men snart åker en del plantor ut i växthuset, beror på vädret :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla, det ser ut att råda rena rama 'manhattansyndromet' i ditt förråd. Trångt som i en djungel.
    Jag gissar att det hör våren till, och det blir bara värre ju närmare sommaren man kommer.
    Så fort man flyttar allt till ett växthus så fylls de tomma ytorna snabbt av nya frösådder, eller annat som slåss om utrymmet.
    Idag har vi njutit av solen som visade sig mitt på dagen till vår lycka, och än är vädret toppen.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  7. Hoppas solen och värmen kommer till dig snart och att den stannar....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  8. Oj, så mycket växter du har, som ska till växthuset! Har du växthuset hemma eller i sommarhuset?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. OjOj, vad stort allting är. Ska bli spännande att se hur allt ser ut när det blommar!

    //Veronica

    SvaraRadera
  10. Hej

    Ja just nu är det nog trångt hos de flesta. Våren vill sig inte riktigt.
    Fina plantor du har. Jag har satt ut mina i växthuset men det är fortfarande lite för kallt för bla chilisarna.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  11. Så frodigt det är i dina krukor! Här har vi haft soligt nu i två dagar så lite trädgårdsjobb har jag hunnit med efter jobbet, riktigt skönt!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  12. Måste skratta lite för det är ett elände när det sätter igång att växa ur huset! Känner igen det.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Växtdjungel är härligt! Och du har ju massor av den varan.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  14. ja visst har våren varit seg i år. Jag hoppas du kan starta vaxtis snart..jag väntar ett tag till jag, får bo med plant lite överallt än:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  15. Godmorgon på dig.
    Vilken fin header du har här.

    Jag är alltid sen med att sätta fröer. Men NU ska jag göra det....
    Ute regnar det och blåser, en höstaktig vår måste jag säga. Men det blir bättre, jag lovar.
    Ha en fin torsdag nu.
    kram Synnöve.

    SvaraRadera
  16. Hej.
    Det är ju så det skall se ut om man är växt och trädgårdsintresserad. Det blir säkert jättefint när allt är utplanterat.
    Hälsningar
    Carita i Sörmland

    SvaraRadera
  17. Känner igen mig med trångboddheten! Besvärligt, men kärt besvär :-)

    /Annika

    SvaraRadera
  18. Oj vad mycke du har på gång:)
    Det är verkligen dax för sol o värme nu;)

    Ha det bäst:D
    Kraam

    SvaraRadera
  19. Jisses va det växer,,grönt och skönt ser det också ut..vi går alla i "väntans tider"..ha det..Maria

    SvaraRadera
  20. Till och med jag har frösådder i år, tomater och chili.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Härligt att se hur det växer så det knakar hos dig! Lite sol och värme så kommer det att explodera! Jag håller tummarna för att vi alla får en fin Valborgshelg.

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  22. Heisann!

    Så flott og frodig det spirer.
    Jeg har hoppa over det stadiet i år, og tenker så direkte i drivhuset i morra!
    Ha fin søndag ;:OD)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62