21 april 2012

Utlottning.

Nu har jag tänkt ha min första utlottning.


Det är en rotad stickling av Lochroma australe .Klockviolbuske.
Här kan du gå in och läsa om den.


Jag har haft den i två år men inte sett några blommor än så jag har lånat bilden .
Jag sköter nog inte om den som den kräver. Under sommaren så har jag den ute och den växer sig riktigt stor. 


Lämna en kommentar så får du 1 lott.


Lämna en kommentar och länka med bild på din blogg . 2 lotter
Har du ingen blogg så måste du lämna mailadress så att jag kan få kontakt med dig.
Om du vill bli följare det bestämmer du själv. 
Jag tycker att det är frivilligt,men blir du det för att du tycker att det jag bloggar om är intressant så är du varmt välkommen.




Dragningen blir den 6:e Maj.


Lycka till.


Önskar alla en riktigt fin helg
Kram
Gunilla

41 kommentarer :

  1. Jag vill gärna vara med i din utlottning och tar 2 lotter.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra blommor plantan har! Vill gärna vara med och hoppas på tur! Jag länkar såklart och kniper 2 lotter!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vill gärna va med på din utlottning och tar 1 lott.
    Hoppas på tur.
    Ha en bra helg.
    Lilian

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken fin växt du lottar ut, här vill jag vara med och försöka vinna. Jag tar två lotter.
    Hoppas du har en fin lördag.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig växt och färgen är så vacker. Läste att den tillhör potatisväxterna. Jag tar två lotter och passar på att bli en följare
    Kram
    /Eva

    SvaraRadera
  6. Men så klart jag vill vara med i lotteriet. Jag tar två lotter och följt dig har jag ju gjort senlänge :))
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  7. Blommorna påminner lite om änglatrumpeten :) Jag tar en lott! Hoppas du haft en fin lördag.
    Kram Kina

    SvaraRadera
  8. Såklart vill jag vara med! Just nu har jag alltså två lotter, ska länka till dig nästa gång jag gör ett eget inlägg.
    Hoppas att det slutar snöa uppe hos er snart. Jag har förstått att det inte alls är roligt : (
    Ha det nu så mysigt i lördagskvällningen!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  9. Såååååååååååå fin! Jeg vil gjerne prøve lykken med et lodd.

    SvaraRadera
  10. JAg får nöja mig med en lott.Är inte helt överens med Blogger längre. Men det kan ju också ge EN chans
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker blomma. jag tar gärna en lott. glöm inte att anmäla dig till min utlottning. ha en fortsatt bra helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Visst vill jag vara med i din utlottning men om jag klarar en sådan skönhet vete katten:)kniper 2 lotter.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  13. Vill vara med...!!!
    Två lotter TACK...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Hejsan! Det var en fin bomma och jag vill gärna vara emd i din utlottning. Jag tar 1 st lott..
    kram
    Alexandra
    stjarna_93@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Hejsan! Jag vill gärna vara med i din utlottning och jag är självklart följare också. Jag tar 1 st lott!
    Håller tummarna
    Kram
    Pernilla
    pernillaeriksson1@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Ja, jag vill också förstås, gärna vara med i din utlottning, även om jag redan fått en sådan planta av dig!
    Tyvärr(!!!!!), ser det inte ut som om den överlevt vintern. Jag har haft den inne i ett fönster med avstängt element under, men...

    Eftersom jag är dålig på att länka, så nöjer jag mig med bara en lott! Följare är jag ju sedan länge!
    Söndagskram, Monica

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Lägger till mig som följare hos dig och tar gärna 1 lott i utlottningen.

    MVH
    Jessica

    SvaraRadera
  18. En jättefin utlottning av en jättefin växt.

    I höstas slängde jag mina plantor av både vit och blå Iochroma australe efter att ha frösått och odlat dom under många år.
    Dom blev små vedartade 'buskar' på drygt 1m. och blommade villigt både under vintern och sommaren.

    Därför avstår jag nu den här utlottningen och önskar lycka till för er övriga.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  19. Åh, en sån har jag ju haft! Blev jättefin! Tänk, den hade jag glömt bort...tack för påminnelsen;-)
    Så jag försöker mig på att vinna en ny planta!
    Tar gärna 2 lotter, har länkat på min blogg.
    Hoppas verkligen att våren nu tar fart. Storspoven har gjort några tappra försök att drilla, men den kommer av sig med snö över knähöjd, stackaren..
    Åsa

    SvaraRadera
  20. Jag vill gärna vara med och försöka vinna den söta blomman !
    Deltager med 3 lotter :)
    Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  21. Vilken otroligt vacker blå färg. Gentianblått tror jag passar på färgen. Avancerade växter är dock inget för mig men.. Jag gillar att se vackra växter. Jag önskar dig en skön vecka! Zinnia

    SvaraRadera
  22. Hej Gunilla!
    Ifall jag har tur blir det en utmaning ;O)
    Försöker ändå, min man har gröna fingrar så
    han får hjälpa till ;)
    Satsar på två lotter, länkar också :O)
    Ha en bra dag!
    KRAM!

    SvaraRadera
  23. Jag vill så klart vara med. Två lotter jag länkar. Kram och tack för kommentarerna hos mig. Kram Pia

    SvaraRadera
  24. Vilken fin blomma. Jag vill gärna vara med, men jag kan inte lova att jag kan sköta den bättre än du.

    SvaraRadera
  25. Jag är på! Har aldrig haft den typen av blomma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.
      Jag kommer inte in på din profil så jag kan inte meddela dig om du vinner.

      Om du inte har någon blogg så skriv in din mailadress.

      Radera
  26. Vilken spännande en! Kanske kusin med min pipviolbuske? Jag tar givetvis en lott och hoppas på tur.

    SvaraRadera
  27. Den vill jag vinna! Har letat med ljus och lykta efter just en sådan och blev jätteglad när jag hittade denna möjlighet i mitt letande. Har tyvärr ingen blogg (är helt lost i den världen) som jag kan länka till så jag får nöja mig med en lott och hoppas fru fortuna är med mig även om hon brukar lysa med sin frånvaro. Jag brukar ha rätt gröna fingrar så den skulle bli väl omhändertagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde mailadressen: pandora863@telia.com

      Radera
  28. Hej Gunilla, nu har jag länkat hit från min blogg och kommenterat. Följer ju din blogg redan, så det ger väl då 2 lotter...
    Hoppas på tur.

    SvaraRadera
  29. Vilken vacker växt, jag har aldrig hört talas om den.
    Jag har ingen egen blogg men följer din.
    mvh
    elainesbild@yahoo.se

    SvaraRadera
  30. Vad kul att du hälsade på hos mig! Och jag tar gärna en lott, verkligen en underbar blomma!

    SvaraRadera
  31. Å, vilken söt buske... den vill jag gärna vinna. 2 lotter tack... Kram Ullis

    SvaraRadera
  32. Visst vill jag vara med i din utlottning! Vilken spännande vinst! Länkar och tar 2 lotter, tack!

    Nu ska jag läsa om Klockviolbusken som jag aldrig sett tidigare!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  33. Hej

    Vill gärna vinna den fina blomman vilken blå färg!Hälsningar Gunilla
    guma_347@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Vilken härlig blomma, den har jag inte sett förut! Tar chansen att vinna en hos dig!/Susanne
    skogsberg_s@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Vill också vara med i utlottning av den fina växten. Blev så glad när jag fann din sida här. Kände igen ditt hus. Jag har haft tur att få besöka din trädgård 2 ggr. Finns ju så många fina idéer i den. Den är underbar.Hälsningar Ulla från Ö-vik
    ulla_haggquist@telia.com

    SvaraRadera
  36. Hejsan!
    Jag vill vara med och hoppas på vinst.
    Vilken fin blomma :)


    christin_hermansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. En sån vacker blomma skulle jag vilja ha! Älskar allt som är blått och även blommor av alla de slag. Den skulle förgylla mina sommarkvällar på balkongen. Nu när jag väl hittat din blogg kommer jag att titta in fler gånger.
    Soliga vårhälsningar
    Ewa
    ewa.strom@telia.com

    SvaraRadera
  38. Vilken härlig blogg jag hittade här! Och vilken vacker blomma du lottar ut också! Den får gärna flytta hit... ;-) Så för att öka mina chanser länkar jag med bild och tar 2 lotter.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  39. Hej, så kul med ny blogg!
    Jag ska läsa vidare nu och tar gärna med mig en lott tack!

    Marie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62