2 april 2012

Vårteckenutmaningen

 Jag vet inte om denna bild kan bidra till Vårteckenutmaningen men så här ser det ut hos mig nu.
Ca 15 cm nysnö och minus 7 grader var det idag på morgonen.
Jag får roa mig med att skola om plantor.
Campanula thyrsoides Svavelklocka. Har grott otroligt.
Jag planterade 3,4 plantor i varje kruka och det blev 37 st.
Det är en perenn som skall bli som på bilden.


Gå in till Humlebacken 
och se hur långt våren har kommit i övriga landet.


Välkommen som nya följare av min blogg .


Maribel, Veronica och  Carina.


Hoppas att ni skall finna något intressant.


Ha en riktigt fin start på veckan


Kramen
Gunilla

16 kommentarer :

  1. Min plant är ännu för liten för omskolning. Jag skulle vilja klippa visset i rabatten men det är för mycket snö men... Snart. Jag önskar dig en skön dag! Zinnia

    SvaraRadera
  2. Blir det bara något varmare och sol försvinner 15 cm snö fort. Det hålller jag tummmarna för även om väderleksrapporterna säger annat.

    SvaraRadera
  3. Så fint det spirar och gror i dina krukor! Ganska typiskt aprilväder men innan vi vet ordet av är den riktiga vårvärmen här:)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var en lyckad sådd! Jag gillar alla klockor, utom möjligen knölklocka, fast egentligen ogillar jag den BARA om den växer på fel ställe. Väldigt svår att få bukt med.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Usj, får håpe den nysnøen forsvinner fort.Da er det koseligkunne pusle med frøplanter.
    Ha en gin påske med masse sol :-)

    SvaraRadera
  6. Skola om plantor är ett roligt vårnöje.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Med så mycket snö så förstår jag att du njuter av dina små plantor. Själv har jag varken plats eller tålamod för såna små.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Förstår dig ang vädret...men det hör liksom till....aprilväder....;)

    Ha det bra !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Oj, oj, så mycket snö har vi inte haft på hela vintern...
    Hoppas att det snart smälter bort!
    Vilken underbart vacker blomma, svavelklockan! Hoppas att man får se den i blom till sommaren!
    Ha en fin påskvecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Härligt när det spirar i krukorna, kanske inte så vårlikt men det är vackert! (:D Vi har fått snö här nere också igen, brrr, vill inte! inte förän till nästa vinter..
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  11. Men du kan ändå glädja dig åt att snön skyddar en del växter. Här var det 10-gr i natt och det är inte roligt då det är mycket som börjat grönska.Ha de gott

    SvaraRadera
  12. Ser din vy är lika som min...snö:) fast vissa rabatter har tinat fram så sakteliga.Härligt med den campanulan...snygg!
    Ha en underbar tisdag!!

    SvaraRadera
  13. Brrr..hu aprilväder ! Roligt att det gror och spirar i krukorna ! Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Hu så mycket snö. Vi har lika kallt men barmark här i mittskåne. Jag skyfflar löv över de små liven för allt vad tygen håller.
    Underbar perenn, den där campanulan.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Ja snön gjorde comeback....men så brukar det vara i april :)

    SvaraRadera
  16. Ett vårtecken så gott som något med frösådder! Roligt att du fick vara med i tidningen! :-)

    Glad Påsk!
    Annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62