23 april 2012

Vårteckenutmaningen

Det är lite svårt att hitta några nya vårtecken. 
Bilderna tog jag igår när vi hade lite bättre väder.
Våren har stannat upp och solen lyser med sin frånvaro. Idag regnar det så det är otroligt blött. Fast lite plus får regnet för tjälen kanske försvinner snart ur marken.
Vi har fortfarande rätt så mycket snö kvar så inte blir det en snöfri 1:a maj helg.
På promenaden igår så hittade jag lite Tussilago som hade börjat slå ut. De är ju riktigt fina vårtecken.


Kika in här så får du se hur långt våren har kommit i övriga Sverige.


Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.
Kram
Gunilla

11 kommentarer :

  1. Jag blir inte avundsjuk på er snö. Men det ser ut att vara mest snö där ni skottat upp högar eller där det rasat från taken.
    Tussilagon är ett riktigt vårtecken.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu ser det ju ut, som om snön är på väg att försvinna från er uppe i Norrland också!
    Tussilago redan, det artar sig!
    Här är det så torrt, så vi skulle gärna vilja ha litet av ert regn!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Man blir lika imponerad varje år som buskarna reser sig upp och blir lika gröna och fina som alltid, fast de haft en jättehög med snö över sig hela vintern =)
    Tussilago är äkta vårtecken, så gula och fina!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Näää inte kommer vi vara snöfria till valborgs men våren är helt klart på gång....=)
    Tussilago är ju ett toppen vårtecken...så kul !!!

    Ha det bra..<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Nu lär det gå fort med snön. Underbart med tussilago! De är som små solar när de först dyker upp. Jag önskar dig en skön vecka! Zinnia

    SvaraRadera
  6. Här har faktiskt varit riktigt vårlikt idag :) Hade dock inte så mycket för det när jag satt inne på fackkurs hela dagen, men jag såg den vackra blå himlen genom fönstret :)
    Kram Kina

    SvaraRadera
  7. Nu märks det skillnad att du bor i norr och jag i söder för vi har absolut ingen snö kvar! Men regnar gör det både här och där. I natt fick vi riktigt mycket med regn. Varmt har vi det inte ännu.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Skönt att se att det finns vårtecken, nånstans...Nä, inte kommer våren direkt med stormsteg! Nu hoppas vi på ändring;-)
    Åsa

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt vårtecken med Tussilago :=)

    Även här i Piteå är det grått, mulet och småregnar. Hoppas på lite sol längre fram i veckan.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Små solar på marken är ett bra vårteken :) Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Hej

    vad trevligt att du tittat in hos mig så jag hittade hit!
    Kul att få följa dig.
    Här är det senvår och vår sparris är redan 10 cm...
    Vi ses

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62