14 maj 2012

Härliga tider. Vårteckenutmaning


Soldanella alpina, Alpklockan har börjat få riktigt många blomknoppar den är riktigt fin. En frösådd 2008
Paeonia x hybrida.Herrgårdspion.
Pion Mlokosewitschii, Svavelpionen har börjat visa sig.
Och det blir jag så glad över att den har överlevt. Jag har haft den nu i två år så jag tror att den kommer att klara sig. Lite blött har den haft denna vår så den har krupit upp lite ur jorden.
Nu gäller det att hålla koll på blommningen för den blommar ju över snabbt.


Vårteckenutmaningen pågår hos Humlebacken så jag låter detta inlägg bli mitt bidrag där också.


Hoppas att du får en riktigt fin vecka


Kram
Gunilla

12 kommentarer :

  1. Många fina knoppar på gång, var beredd med kameran, jag vill också se när det blommar hos dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert som är på gång hos dig! Fin blogg du har!
    Ullis

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder, ja nu går vi verkligen in i helt underbara tider.
    Nu fungerar äntligen min gamla blogg, så Välkommen att titta in, om du vill.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Många härliga knoppar på gång!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga tider stundar! Det är så roöigt att se hur fort det går där uppe. Ni har ju precis blivit av med snön.
    Jag ser fram emot att följa utvecklingen vidare!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  6. Mycket fint som kommer upp, visst är det härligt:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härliga uppstickare, min soldanella är också i knopp nu:)...jag gräver åt dig imorgon:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Det knallar på mot vår, fast tiden går fort och snart är det väl försommar. Här hos oss har våren hängt upp sig en aning, termometern har liksom fastnat på 8 grader och molnen ligger parkerade här ovanför och släpper ner vatten och vinden/blåsten har också fastnat till.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Det är mycket fint på väg upp hos dej nu, härligt att se. Soldanellan är en favorit, hoppas jag kan få min att trivas lika bra som din! Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Se där, Soldanellan skulle jag precis ut och leta efter bästa läget för. Din ser ut att må bra, hur har du den planterad ? torv? fuktigt? skuggigt eller sol ?
    Mina sådder från ifjol ser så pyttesmå ut så jag tänker att det måste bli rätt från början. Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  11. Med din blogg kopplar jag av,det är en lisa för stjälen
    att vandra kring hos dig.Det är så vackert och Du är så duktig.
    kram

    SvaraRadera
  12. Så underbart med våren, även här lite mer norrut har pioner och annat vaknat ur sin vinterdvala.
    Ha det fint.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62