30 maj 2012

Knoppstadie

Än dröjer det ett tag tills syrenerna blommar.
Så här ser knopparna ut idag. 
Jag tror att värmen har tagit en paus för idag så hade vi plus 12 grader och isiga vindar.
Men jag har fullt jobb med att förbereda mig inför sommar säsongen.
Ett besök in till Umeå för att medverka i en Europa studie 
"Astma och allergier" Jag fick full pott på alla prover så jag är redo för trädgårdssäsongen. Alltså helt frisk.
En begagnad rostfri tvättbänk inköptes ochså fynd på Blocket. Den skall jag använda ute i min avdelning för krukning av plantor. Toppen tycker jag.


Hoppas att du har det gott i din trädgård.


Kram
Gunilla

13 kommentarer :

  1. Jo du sommaren tog visst semester från oss i norr. Hoppas att han hittar tillbaka snart.

    Ha det bra !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Det är kallt hos mig också....men syrenerna blommar för fullt.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Sverige är verkligen avlångt här har snart syrenerna blommat ut
    Ha en skön vecka

    SvaraRadera
  4. Fynd och syrener, visst är våren härlig i trädgården.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  5. Nu, ja jag ser ju att det var igår, men er utetemperatur var i går högre än vår är idag! Bakvända världen, fast så där kan det ju vara ibland. Vår värme bara försvann och det blev kallt, men det gör inget. Det stannar upp lite då och naturen får ha sin gång, det är nästan lite skönt.

    Tack för myggrapporten! Det är ett elände med dessa mygg. Igår kväll ville jag vara ute och gräva lite, håller på att ta bort jord mellan två bergskrevor, men det gick inte, det var så många knott då och idag kliar det överallt och jag är alldeles bubblig och sårig. Nåja, är det inte värre än så får det gå.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Här har syrenerna precis börjat slå ut. Den där kalla vinden når faktiskt ända hit idag.
    Hoppas att "full pott på alla prover" innebär att du slipper allergi- och astmautbrott
    Ha det gott!/Laila!

    SvaraRadera
  7. Syrenerna blommar här nu hoppas ni snart får värme där uppe. Underbart att vi har så mycket härligt att se fram emot i trädgården.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. visst är vårt avlånga land fantastiskt.
    Här hos mig är syrenerna nästan överblommade,likaså liljekonvaljen.
    Värmen försvann nu i helgen har bara ca 14 grader nu. Och haglade riktigt ordentligt gjorde det tidigare i dag.
    Skönt att du kan fixa i din fina trädgård utan att nysa för mycket nu, fniss.
    Ha det gott
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  9. Hej Gunilla,
    ja vädret är tråkigt men vi behöver mycket regn. Så bra med ett rejält planteringsbord.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Då syrenerna blommar är det sommar :=)
    Här hos mig har bladen precis slagit ut och det är ännu ett tag innan det kommer att blomma.
    Det är kallt och ruggigt ute, fleecejacka och långbyxor är ett måste.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Här har syrenerna precis blommat över! Vi hade en riktig värmebölja för en vecka sen och då slog nästan allt ut! Tom vissa tidiga rosor! Men nu är det kallt igen! Så i dag blir det att ta strumpor på!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  12. Hej Gunilla!
    Grattis till att du mår bra från allergi och astma.
    Önskar att jag kunde säga detsamma när det gäller mig. Tur att det finns mediciner.
    Här börjar syrenerna närma sig slutet, i full blom. Kylan har också slagit till och det kan ju ha sina fördelar, blomningen varar lite längre tid. :)
    Önskar dig en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  13. Så smart med tvättbänken! Då kan du drälla hur mycket som helst utan att det gör något.
    Att vara fri från astma och allergier är en lycka. Jag har haft lite känning denna vår, men som tur är så har vi inte så mycket björk. Nu har dessutom regnet städat bort det sista = )
    Syrener ja... Här blommade de ut på rekordtid pga torkan. Så sorgligt! Nåväl, det händer ju annat istället. Passa på att njuta när dina slår ut!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62