8 maj 2012

Ny adress :c/o Drivhuset

 Nu börjar det på att bli fullt i drivhuset med plantor.


Kolla rännan där krukorna står.
Krukorna är nyligen omskolade och då ställer jag de i vattnet som ligger i rännan. När de dragit åt sig vatten så ställer jag upp dem på bänken.
Det är en hängränna som är monterad utanför bänken där jag fyller vatten. En bevattningsduk ligger på plast och ner i rännan då är det bara att fylla rännan med vatten så drar duken upp det och krukorna blir vattnade enkelt och lätt.
 Här syns plasten i rännan utan duk.
Längst bort i bild syns den gröna duken som ligger på plasten och som drar upp vattnet.
Här fyller jag på med vatten.


Jag tror att jag får ändra lite i min adress:
c/o drivhuset .
 I dessa dagar så tillbringar jag många timmar där.
Härlig plats att vara på när det är lite ruggigt ute.


Ha det gott
Kramen
Gunilla

16 kommentarer :

  1. Smart bevattning.
    Måste vara underbart att ha ett växthus....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Vilka himla bra ideér! Spar dom tills jag får ordning på hyllorna i växthuset!
    Njuter av sol och svalors kvitter, hörs in i växthuset;-)

    SvaraRadera
  3. Fiffigt att vattna på det viset, själv brukar jag få klättra högt upp på en ranglig stege för nå de överst hyllorna i vårt växthus (när alla småplantor är där). Det kan ibland vara nog så spännande. Härligt mycket utrymme du har i växthuset, vårt är så trångt.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  4. Jeg er stum av beundring over alt hva du får til! Hos deg kommer sommeren til å vare fargerik tror jeg!
    Ha en fin vårkveld!
    Klem fra bestemor!

    SvaraRadera
  5. Så fiffigt med rännan och duken! Verkligen innovativt!
    Så mycket plantor du har, och så fina och friska dom ser ut!
    Dom flesta åker väl med till sommarhuset, antar jag...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Vilken smart bevattning. Och vilka fina plantor du har.
    Ok, då skickar jag den här kommentaren till drivhuset.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ååå, så härligt det ser ut på din nya adress, i ditt växthus.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  8. Vilken fiffig lösning med ränna och duk. Även om jag har 'lumpmatta' i botten på lådorna måste man vara där och skvätta på plantorna ofta så dom inte torkar ut. Men jag är så gärna ute i växthuset, kanske också ska byta adress :)
    Ha det gott därinne/Stina

    SvaraRadera
  9. Så många plantor, vilket jobb!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Smart idé, väldigt fiffigt och bra! Imponerad är jag.
    Ja, Ullungrönnar är dyra, jag erfor detta då jag precis ville köpa ett som tack för en tjänst som en väninna gjort. 875 kr tog dom här och då var det inte ens fint. Det blev ett annat träd i stället.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Men så smart!!!!I mitt lilla växthus skulle den lösningen inte rymmas, det är knappt jag ryms själv:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  12. Vilken bra lösning för bevattningen ! Himmel med plantor och så mycket vackert det ska bli..
    Din nya adress är mycket passande :-)))
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  13. Det gäller att ordna det för sig! ;-) Så här skulle man ha det!!!
    Här regnar det också, vilket innebar, att växterna som jag så flitigt burit ut i morse, riskerade ett oväntat fotbad. Jag hade ju redan vattnat dem, så det blev en liten inbärning i förtid. Som tur är, har jag ännu inte monterat ner extrabelysningen.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla!
    Fin header, antar att det är Ert hus, fint!
    Kan tro att du trivs i ditt växthus. Med så mycket ungar i barnkammaren, ;)
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vad fint du har det! Härligt med alla småplantor som är på gång. Idag önskade jag att jag hade haft ett växthus med tanke på vädret som var. Jag gillade din smarta lösning med rännan. Tack för att du delade med dig! Ha det gott! /Leila

    SvaraRadera
  16. Alla smarta lösningar som tar lite plats i växthuset är välkommet :=)
    Härliga bilder!
    Ja, nu är det en härlig tid och en lååång tid i växthuset varje dag.

    Har så fullt i mitt nu och då man dessutom krukar upp till större krukor att 5 frigolitlådor fyllda med perenner har fått flytta ut. Täcker med flera lager fiberduk under natten och ser jag att det ev. blir minusgrader får lådorna flytta in.

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62